کاربرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای پوشاک

کاربرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای پوشاک

با وجود روند رو به رشد صنعت مد و پوشاک، موبایل به یک ابزار مهم برای مشتریان تبدیل شده است! تقریباً 60 درصد از شیک پوشان از تلفن همراه خود برای خرید آنلاین لباس استفاده می کنند. با 98 درصد نرخ بازشدن در پیامک ها، بازاریابی پیامکی می تواند به برندهای مد و پوشاک کمک کند تا فروش خود را افزایش داده، با مشتریان در تماس باشند و وفاداری مشتری به برند را افزایش دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب این دو موضوع روز را ترکیب و در مورد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای پوشاک صحبت کنیم.

اکثر برندهای مد و پوشاک داخلی یا خارجی، با تبلیغ در اینستاگرام، سایت ها و یا شبکه های اجتماعی دیگر، برنامه های بازاریابی بسیار موثر و استراتژیکی ایجاد می کنند تا با موفقیت به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند. در این بین یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی، پیامک و استفاده از پنل پیامکی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا سری بزنیم به دنیای پوشاک و فعالان این صنعت، تا ببینیم آن ها از پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک چه استفاده هایی کرده و با چه محدودیت هایی دست و پنجه نرم می کنند.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

توضیحاتی درباره اهمیت بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای کسب و کار پوشاک

ظهور تجارت الکترونیک راه را برای بسیاری از برندهای مد و پوشاک هموار کرده تا بازاریابی خود را از طریق اینترنت، پیامک و به طور کلی تلفن همراه انجام دهند. مردم هر روز برند جدیدی کشف می کنند و بازار رقابت برندهای پوشاک داخلی هم حسابی داغ است! این یک نبرد سنگین است و هر فروشگاه پوشاکی برای پیروزی در این رقابت، باید از تمام گزینه های در دسترس، استفاده کند.

بازاریابی پیامکی فرصتی برای برندهای مد و پوشاک است تا یک کانال درآمدزایی کارآمد ایجاد کنند، که نه تنها به سود و فروش آنها کمک کند، بلکه به حفظ مشتری و افزایش اعتماد آنها نیز منجر شود. به معنای دیگر می توان گفت استفاده از بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای پوشاک، یک استراتژی برنده است. چراکه با پیام‌های متنی شخصی‌سازی‌شده که با نرخ‌های بالایی باز می ‌شوند، تا حد امکان به خریداران بیشتری دسترسی پیدا می کنید. در نهایت باید گفت شما به عنوان یک فروشگاه پوشاک، می توانید با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع رسانی تجربه بی نظیری برای مشتریان و مخاطبان خود رقم بزنید. در ادامه با کاربردها و مزایای استفاده از پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک بیشتر آشنا شده و لزوم و اهمیت اس ام اس مارکتینگ برای پوشاک را بهتر درک خواهیم کرد.

کاربردهای بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی در صنعت پوشاک

بازاریابی پیامکی به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر و پرکاربرد، در صنعت پوشاک نیز می‌تواند مانند سایر مشاغل، موفقیت‌آمیز باشد. برای مثال، می‌توان با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی، تخفیفات ویژه‌ای را به مشتریان پوشاک ارائه داد و آن‌ها را به خرید از فروشگاه ترغیب کرد. 

همچنین، با ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشتریان، در مورد آخرین تخفیفات و فروش‌ های انجام شده، می‌توان آن‌ ها را به خرید دوباره ترغیب کرد. در نهایت با خبر ساختن از محصولات جدید نیز می‌تواند به فعالان صنعت پوشاک کمک کند تا بازار قابل توجهی را به دست آورند. به علاوه، ارسال پیامک‌های شادباش و تبریک به مناسبت‌ های ویژه، نشان دهنده روابط مثبت با مشتریان شماست و باعث افزایش اعتماد آن‌ها به برند و شرکت شما می ‌شود. در ادامه برخی از کاربردهای پنل پیامکی برای پوشاک را بیشتر بررسی می کنیم:

ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان

امروزه خریداران و مصرف کنندگان، اغلب از دستگاه های تلفن همراه خود برای تحقیق در مورد یک فروشگاه، یک برند یا حتی برای خرید ناگهانی استفاده می کنند. از سوی دیگر مد و پوشاک صنعتی است که از این خریدهای ناگهانی و بدون برنامه ریزی، سود زیادی می برد. همین موضوع نیز کمپین پیامک تبلیغاتی را به ابزاری عالی برای افزایش فروش فروشگاه های پوشاک و رونق اینگونه کسب و کارها تبدیل می کند.

تقریباً 60 درصد از شیک پوشان از موبایل خود برای خرید آنلاین پوشاک استفاده می کنند که احتمال باز کردن پیامک تبلیغاتی شما را ده برابر می کند. یک پیام شخصی و جذاب به همراه لینک پیج اینستاگرام یا وب سایت فروشگاه آنلاین شما، باعث می ‌شود که مشتریان با سرعتی بی‌سابقه روی سبد خرید خود کلیک کنند! نکته قابل توجه در ارسال پیامک تبلیغاتی این است که افراد معمولاً پیامکی را باز می کنند که به موقع تخفیف ارائه داده یا موجودی لباس جدیدی را به آنها اطلاع می دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت با ارسال یک پیام مناسب، در زمان مناسب و به یک فرد مناسب؛ می توان نتایج خیره کننده ای از ارسال پیامک تبلیغاتی گرفت!

اعلام تخفیف‌ها و فروش ویژه از طریق پیامک

شما از طریق ارسال پیامک اعلام تخفیف‌ها و فروش ویژه به مشتریان خود می توانید آن ها را به برند و فروشگاه خود وفادار کنید. همچنین شما می توانید این پیامک‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی را برای افراد جدید هم ارسال کرده و آن ها را به سمت برند خود جذب کنید. اطلاع رسانی به مشتریان در مورد فروش ویژه، اشتراک گذاری اطلاعات در مورد محصولات جدید، به‌روز نگه داشتن مشتریان در مورد رویدادهای مهم مثل زمان شروع تخفیفات تعطیلات نمونه های خوبی از یک بازاریابی موفق از طریق پیامک است.

اعلام وضعیت سفارش به مشتریان

در حالی که خرید آنلاین یک تجربه هیجان انگیز است، بسیاری از مردم در مورد اینکه آیا خریدشان به موقع می رسد یا نه مطمئن نیستند و همین موضوع هم چالش بزرگی برای بسیاری از خریداران لباس محسوب می شود. برای موفقیت یک فروشگاه پوشاک، حفظ مشتریان و وفادار ساختن آن ها به برند، یک امر مهم است و استفاده از پنل پیامکی برای پوشاک می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. یکی از کاربردهای این پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک، ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی پیرامون وضعیت سفارش به مشتریان است.

ارسال پیامک به‌روزرسانی شده، مانند اطلاع زمانی که سفارش مشتری در انبار است، زمانی که سفارش در راه است و دیگری پس از اتمام تحویل، به تثبیت نام برند شما در ذهن مشتری کمک می ‌کند. در واقع شما با این اطلاع رسانی ها هم اعتماد مشتری را افزایش می دهید و هم از اتلاف وقت و انرژی برای پرس و جو و پیگیری مداوم مشتری از طریق پیام یا تماس تلفنی جلوگیری می کنید.

تأیید سفارش و زمان تحویل به مشتریان

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از بازاریابی پیامکی برای پوشاک، ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی در مورد تأیید سفارش و یا زمان تحویل به مشتریان است. پیام‌هایی که قبل و بعد از پرداخت هزینه سفارش، به مشتری ارسال می شود نیز سطح دیگری از مثبت بودن را به تجربه خرید مشتری اضافه می ‌کنند.

ارسال پیامک به مشتریان برای دریافت بازخورد و نظرات

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از پنل پیامکی برای پوشاک، دریافت بازخورد و نظرات مشتری، داده های مربوط به نرخ باز شدن و نرخ کلیک است. شما می‌توانید با ارائه لینک اینستاگرام یا وب سایت فروشگاه خود داخل اس ام اس تبلیغاتی، مشتریان را به صفحه خاصی از وب‌سایتتان یا به یک صفحه کمپین تبلیغاتی هدایت کرده، نرخ دانلود اپلیکیشن یا ترافیک سایت را افزایش دهید. در نهایت شما می توانید با استفاده از این داده ها، نظرات و بازخوردهای مشتریان یک برنامه بازاریابی موفق چیده و سود بیشتری از مارکتینگ خود به دست آورید.

مزایا و فواید استفاده از بازیابی پیامکی و پنل پیامکی در صنعت پوشاک

این روزها تقریباً همه افراد دارای تلفن همراه هستند و حتی ابتدایی ترین موبایل ها نیز قادر به دریافت پیامک هستند. افرادی که در طول روز از تلفن خود زیاد استفاده می کنند و به اصطلاح گوشی به دست هستند، به احتمال زیاد پیامک را چند ثانیه پس از دریافت آن باز می کنند. همین موضوع هم باعث می شود که کمپین تبلیغات پیامکی برای فروشگاه پوشاک شما مثمر ثمر باشد. این یکی از مزایای بی شمار پنل پیامکی برای پوشاک است. در ادامه با برخی فواید و مزایای دیگر استفاده از پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک آشنا می شویم:

بهبود تجربه مشتریان

با استفاده از پنل پیامکی، فروشندگان پوشاک می‌ توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و علاوه بر تبلیغات اطلاعیه های فروش، تخفیف ‌ها و پیشنهادات ویژه را برای خریداری پوشاک ارسال کنند. افزایش ارتباط مفید با مشتریان باعث می شود تا تجربه خرید آن ها از شما کیفیت بالاتری پیدا کند. این موضوع در نهایت روی وفاداری مشتری به برند و فروشگاه پوشاک شما و به تبع آن فروش و سودآوری کسب و کارتان تأثیر مثبت دارد.

افزایش فروش و سودآوری

با ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان، می‌توان آن‌ها را به خرید محصولات جدید، تخفیفات و پیشنهاد های ویژه ترغیب کرد و در نتیجه فروش را افزایش داد. 

ارتقای اعتبار و شناخت برند

با استفاده از پنل پیامکی برای پوشاک، می‌توان به سرعت و به صورت همزمان پیامک‌های تبلیغاتی را به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال کرد و با  آن‌ ها ارتباط برقرار کرد. شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان برند و فروشگاه پوشاک خود را همزمان به هزاران نفر معرفی کنید. این کار باعث شناخته شدن نام برند و فروشگاه پوشاک شما می شود. از سوی دیگر با اراسال یک پیامک مناسب و هدفمند، می‌توان انتظار داشت گیرنده آن پیامک را به اطرافیان خود نیز فرستاده و از این طریق شانس معرفی و شناخت برند بالاتر می رود. 

کاهش هزینه‌های تبلیغاتی

استفاده از پنل پیامکی به عنوان یک روش تبلیغاتی، هزینه ‌های بالای تبلیغات در رسانه ‌های دیگر را کاهش می ‌دهد. اس ام اس مارکتینگ در مقایسه با سایر روش های دیگر بازاریابی، هم هزینه کمتری دارد و هم نتیجه بهتر. 

مشکلات موجود در استفاده از بازیابی پیامکی و پنل پیامکی در صنعت پوشاک

از مزایای پنل پیامکی و بازاریابی پیامکی برای فروشگاه پوشاک گفتیم. اما باید توجه داشت که گاهی ابزارهای بازرایبی مانند تیغ دو لبه عمل کرده و در برخی مواقع ضرر آن ها از سودشان بیشتر است. استفاده از بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای پوشاک، ممکن است با برخی مشکلات همراه باشد که بهتر است قبل از هر چیزی در نظر گرفته شوند. برخی از این مشکلات عبارتند از:

تبلیغات غیر مجاز

هرگونه تبلیغاتی که نامعتبر یا غیر قانونی باشد، در هر کانال بازاریابی از جمله بازاریابی پیامکی، ممنوع است. تبلیغات غیر مجاز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

تبلیغات بدون مجوز

 برای ارسال تبلیغات باید مجوزهای لازم را از مراجع قانونی و دولتی اخذ کرد. ارسال تبلیغات بدون مجوز از طریق پنل پیامکی برای پوشاک، ممکن است منجر به  جریمه‌ های مالی و قانونی شود.

تبلیغات تقلبی

 تبلیغاتی که ادعای نامعتبری دارد و مخاطب را به گمانه زنی و فریب دادن تشویق می ‌کند، ممنوع است.

تبلیغات آزار دهنده و خلاف شرع

ارسال پیامک تبلیغاتی که مخاطب را به خشونت و یا مواردی که مصداق خلاف شرع است؛ ممنوع است.

مشکلات مربوط به حریم خصوصی مشتریان

معمولاً برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی، الزامات قانونی سختگیرانه تنظیم می شود. مشاغلی که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق پنل پیامکی را به عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود به کار می ‌گیرند، باید قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی مشتریان را رعایت کنند. هنگامی که صحبت از دریافت رضایت کتبی برای اضافه کردن یک مشتری به لیست گیرندگان پیامک انبوه، می شود؛ شما باید از قوانین پیروی کنید. ویژه در غیر این صورت جریمه های سنگین و سایر عواقب قانونی شما را تهدید می کند.

مشکلات ارتباطی و فنی

یکی دیگر از محدودیت ها و چالش هایی که در استفاده از پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک مطرح است، بحث مشکلات ارتباطی و فنی این ابزار پیام رسانی است. این مشکلات می توانند باعث ضرر مالی و هدر رفت زمان برای صاحبان کسب و کار باشد. از جمله این مشکلات می توان به تاخیر در ارسال پیامک، عدم پوشش دهی شبکه در یکسری مناطق جغرافیایی، تاخیر در انتقال پیام بین اپراتورهای مختلف سیم کارت ها، شلوغی و ترافیک بالای شبکه پیام رسان و مشکلات سرویس پیام رسانی اس ام اس اشاره کرد.

راه‌حل‌های موجود برای بهبود استفاده از بازیابی پیامکی و پنل پیامکی در صنعت پوشاک

در بخش قبلی در مورد محدودیت ها و چالش های ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل پیامکی برای پوشاک صحبت کردیم. اما چگونه می توان این مشکلات و چالش ها را حل کرد؟ در ادامه با برخی از راه حل های موجود برای استفاده بهینه از بازاریابی پیامکی و پنل اس ام اس آشنا می شویم:

رعایت قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات پیامکی

بازاریابان و صاحبان مشاغل باید قبل از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشتریان خود، رضایت نامه کتبی صریح دریافت کنند. آنها می توانند این رضایت را از راه های مختلفی دریافت کنند، مانند اینکه از مشتریان خود بخواهند شماره تماس خود را به فروشگاه پوشاک داده و یا در پر کردن یک فرم آنلاین، شرکت کنند. همچنین می توان با مطالعه دقیق قوانین و ضوابط دولتی برای استفاده از پنل پیامکی، مانند ممیزی ها؛  قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات پیامکی را رعایت کرد.

ارائه خدمات پیامکی با کیفیت و حرفه‌ای

شخصی‌سازی پیامک یکی از اصلی ترین ویزگی های یک پیامک با کیفیت و حرفه ای است. اگر این کار را به درستی انجام دهید، کلید افزایش نرخ تبدیل، حفظ مشتری و سود بالاتر را برای خود ایجاد می کنید. اگر بتوانید از سیستم پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک خود به صورت استاندارد و حرفه ای استفاده کنید، خیلی زود نتایج چشمگیر آن را خواهید دید. در غیر این صورت متاسفانه نه تنها سودی از بازاریابی پیامکی خود نبرده اید، بلکه وقت و پول خود را هم از دست می دهید.

استفاده از سیستم‌های امنیتی مناسب

بهبود امنیت در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و استفاده از پنل پیامکی برای پوشاک، مستلزم این است که از سیستم‌ های امنیتی مناسب برای حفظ امنیت بهره ببریم. از جمله سیستم‌های امنیتی مناسب برای بازاریابی پیامکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

SSL  

این سیستم یک پروتکل امنیتی برای ارتباطات بین سرور و مرورگر و مبتنی بر رمزنگاری است. استفاده از SSL برای ارسال پیامک به عنوان راهی بسیار امن شناخته می شود.

احراز هویت دو عاملی (2FA)

این سیستم به معنای استفاده از دو مرحله تأیید در شناسایی هویت است. در این سیستم، برای ورود به پنل پیامکی به دو مرحله تأیید نیاز است همچنین لازم به ذکر است که ثبت نام کاربر شامل قوانین مشخص و کد امنیتی است.

دسترسی محدود

 برای جلوگیری از حملات سایبری، باید از محدود کردن دسترسی الکترونیکی شبکه استفاده کرد. برای این کار می توان به کارمندان تنها دسترسی به پنل پیامکی مربوطه را داد.

ذخیره سازی امن

 امنیت در داده‌های شخصی و تراکنش‌های پرداخت اهمیت خیلی زیادی دارد. بنابراین، ذخیره پایگاه داده باید به گونه‌ای انجام شود تا از حملات سایبری جلوگیری شود.

رمزنگاری

استفاده از رمزنگاری برای پیامک‌های تبلیغاتی بسیار مهم است و این اطمینان را می ‌دهد که پیامک‌های شما توسط افراد ناشناخته خوانده نمی ‌شود.

ارائه پشتیبانی مطلوب به مشتریان

یکی دیگر از مواردی که در بهبود استفاده از پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک کاربرد دارد، ارائه پشتیبانی مطلوب به مشتریان است. شما می توانید از ارسال پیامک برای ارائه خدمات پس از فروش، مثل اطلاع رسانی در مورد وضعیت سفارش، زمان تحویل کالا، نحوه نگهداری یا شست و شوی یک لباس و اطلاع رسانی های اینچنینی استفاده کنید. ارائه اینگونه خدمات پس از فروش و پشتیبانی دقیق و منظم باعث افزایش اعتماد مشتری به شما و رقم زدن یک تجربه خوش خرید می شود.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

نتیجه‌گیری

وفاداری مشتری در صنعت مد و پوشاک بسیار مهم است. بزرگ‌ترین برندهای پوشاک مدت‌هاست که درک روشنی از این موضوع داشته‌ و از پنل پیامکی برای پوشاک استفاده می کنند. در استراتژی بازاریابی، کمپین های پیامکی یکی از با ارزش ترین راه های افزایش ترافیک به یک کسب و کار هستند و کسب و کارهای حوزه پوشاک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

بازاریابی برای صنعت پوشاک می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما یک کمپین پیامکی و استفاده از پنل پیامکی برای فروشگاه پوشاک می‌تواند به افزایش فروش کمک شایانی کند. اگر شما هم در این حوزه مشغول به کار هستید و به دنبال راهی برای رونق کسب و کارتان می گردید، جای شما همینجاست! در این مطلب ضمن معرفی بازاریابی پیامکی برای حوزه پوشاک، اهمیت، مزایا و همچنین محدودیت های استفاده از پنل اس ام اس برای پوشاک را بررسی کردیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم آن را با ما و سایر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *