تاثیر تبلیغات در میزان فروش

تاثیر تبلیغات در میزان فروش

تاثیر تبلیغات در فروش کالا و ارائه خدمات بسیار زیاد است به طوری که تبلیغ نکردن یا درست تبلیغ نکردن محصولات، حتی محصولات با کیفیت، ممکن است به مرور موجب ورشکستگی شود. اگر به برند‌های مطرح ایران و جهان نگاه کنید، توجه می‌شوید بخش مهمی از هزینه‌های خود را صرف بازاریابی و معرفی درست برندشان می‌کنند. حتی در مقیاس کوچک‌تر هم قابل مشاهده است.

مثلا دو فروشگاه پوشاک، که یکی از نور‌پردازی و المان‌های تصویری مناسب را در ویترین مغازه‌اش استفاده می‌کند و دیگری صرفا لباس‌ها را در ویترین قرار داده است بدون این که به زیبایی آن توجه کند. اگر فروشنده‌ای هستید که هنوز به تاثیر تبلیغات در فروش، اعتقاد ندارید و برایش سرمایه‌گذرای نمی‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 1000 پیامک رایگان

تاثیر تبلیغات بر میزان فروش چگونه است؟

تصور کنید بهترین کالا یا خدمات را در یک زمینه خاص آماده ارائه به مشتریان کرده‌اید و حالا می‌خواهید آن را به فروش برسانید. اگر فروش اینترنتی دارید، پیج اینستاگرام شما از هر جهت عالی است یا در فروشگاه‌تان ویترین شیک و زیبایی آماده کرده‌اید. اما با تمام این کارها، باز هم فروش زیادی ندارید. دلیل‌اش خیلی واضح است: عدم سرمایه‌گذاری برای تبلیغات! تبلیغات اعم از بازاریابی پیامکی، تلویزیونی، بیلبورد و …تاثیر به سزایی در میزان فروش کالا و خدمات دارد. با بررسی تاثیر تبلیغات بر فروش، می‌توانید برای تبلیغات برند خود سرمایه‌گذاری کنید.

1.جامعه هدف

اولین تاثیر تبلیغات در فروش، معرفی محصول، به جامعه هدف درست است. البته مدل‌های مختلف تبلیغ، کارایی متفاوتی در این زمینه دارند. مثلا تبلیغات با تراکت و بروشور ممکن است تمامش به دست مشتری واقعی نرسد یا در کوچه و خیابان هدر برود. اما با تبلیغ پیامکی دقیقا به جامعه هدف محصولات خودتان اس ام اس ارسال می‌کنید نه به تمام مخاطبین.

2.سرعت معرفی

تبیلغات سرعت شناخته شدن کالا یا خدمات شما را چند برابر می‌کند. به جای این که بنشینید تا مشتری بیاید، بلند می‌شوید و به سراغش می‌روید!

3.برندسازی

با بازاریابی دقیق و درست، به مرور می‌توانید نام برند خود را در سطح شهر و کشور مطرح کنید. البته باید ببینید کدام نوع از تبلیغات تاثیر بیشتری دارد.

تاثیر تبلیغات در فروش

تاثیر کدام تبلیغ در میزان فروش بیشتر است؟

یک فروشنده یا ارائه‌دهنده خدمات با توجه به نوع کالا و خدماتش و همچنین میزان بودجه‌ای که می‌خواهد برای آن صرف کند، تبلیغ مناسب را انتخاب می‌کند. طبیعتا مهم‌ترین نکات در انتخاب نوع بازاریابی، کم‌هزینه بودن و سرعت عمل بالاست:

1.بیلبورد و بنر

تبلیغات با بیلبورد و بنر در سطح شهر و در جاده، می‌تواند یک راه نمایشی زیبا برای معرفی کالا یا خدمات باشد. اما این روش هزینه‌بر است و زمان مشخصی دارد و بعد از آن دوباره باید تمدید شود.

2.تراکت، بروشور

هزینه این نوع تبلیغات کم‌تر است اما امکان هدر رفت زیادی دارد. حتما بارها دیده‌اید که کاغذهای تبلیغاتی از لای در خانه‌ها روی زمین افتاده یا در سطح کوچه و خیابان پخش شده است.

3.تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

این تبلیغات برد زیادی دارد و به اصطلاح، پرستیژ برند شما را بالا می‌برد اما هزینه بسیار بالایی هم دارد. و قطعا با یکی دو بار تبلیغ، تاثیرگذار نخواهد بود.

4.ایمیل مارکتینگ

امروزه به دلیل گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی استفاده از ایمیل برای تبلیغات گسترش زیادی پیدا کرده است. اما اشکال این نوع تبلیغ در میزان هدف‌گیری مشتریان است. ممکن است تمام مخاطبین شما همیشه به ایمیل و اینترنت دسترسی نداشته باشند.

5.اس ام اس مارکتینگ

این روش یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است. کافیست در یک پنل پیامکی ثبت‌نام کنید و یک خط پیامکی بخرید. بعد شروع کنید به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مخاطبین. بسیار کم‌هزینه است. سرعت بالایی دارد و عموم مخاطبین به تلفن همراه دسترسی دارند و بدون نیاز به اینترنت می‌توانند، معرفی برند شما را ببینند.

6.شبکه‌های اجتماعی

امروزه یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی استفاده از اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و…است. به ویژه اینستاگرام که با جلوه‌های بصری، خاطبین زیادی جذب کرده است. استفاده از این شبکه‌ها آسان است و به دیده شدن کالا یا خدمات شما کمک شایان توجهی می‌کند اما تبلیغات در این فضا مستلزم صبر و بردباری است. همچنین استفاده از المان‌های مناسب. مثلا کیفیت عکس و فیلمی که می‌گذارید، باید عالی باشد تا در اکسپلور دیده شوید .و باقی بمانید.

7.رپورتاژ آگهی

با نوشتن متن معرفی کالا و خدمات خود و بارگذاری آن در یک سایت پربازدید، می‌توانید برند خود را مطرح کنید. البته هزینه بالایی دارد و هر سایتی هم با توجه به رتبه و جایگاه خود، هزینه متفاوتی از شما خواهد گرفت.

8.مجلات و روزنامه‌ها

چاپ آگهی تبلیغاتی در مجلات پربازدید و در بخش آگهی روزنامه‌ها، یک روش کاربردی برای معرفی محصولات‌تان است. ولی دوام زیادی ندارد وممکن است مخاطبین زیادی آن را نبینند. پون به دلیل گسترش شبکه‌های مجازی، استفاده از مجله و روزنامه کم‌تر شده است.

تبلیغات روزنامه

 

9.اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن و ارائه آن، برای بعضی کسب و کارها مانند فروش پنل پیامکی، فروش لوازم خانگی و…مفید و کاربردی است. اما این روش بیشتر یک روش فرعی کمک‌کننده است تا یک روش اصلی تبلیغات.

10.سایت

ایجاد سایت و معرفی محصول، یک راه درست و اصولی برای برند‌سازی است. پیشنهاد ما این است که حتما برای محصولات یا خدمات خود یک سایت داشته باشید و آن را مرتب، به روز نگه دارید.

11.تبلیغات حضوری

تبلیغات حضوری و چهره به چهره برای برخی مشاغل مناسب است مانند فروش لوازم آرایشی و بهداشتی. اما این روش وقت‌گیر است و نیاز به سرمایه انسانی گسترده دارد تا زودتر به نتیجه برسد.

جمع‌بندی

با توجه به تاثیر تبلیغات در فروش و انتخاب یک روش کارآمد و پرسرعت، می‌توانید به مشتری بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر برسید. در حقیقت تبلیغات و فروش معادل هم هستند. هر چه روش بازاریابی شما مخاطبین هدف گسترده‌ای را در بر بگیرد، شانس شما برای فروش، بیشتر خواهد شد. اگر به عنوان یک کارآفرین یا فروشنده، روش مناسب دیگری را برای بازاریابی می‌شناسید، برای ما کامنت کنید تا دیگر خوانندگان سایت سامانه پیامکی سیگنال، از آن استفاده کنند. اگر در زمینه تبلیغات و معرفی برند خود نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از کارشناسان سامانه پیامک سیگنال مشاوره بگیرید. 32008-025

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *