شخصی سازی متن پیامک و روش های آن

شخصی سازی متن پیامک و روش های آن

یکی از بهترین روش‌هایی که کسب و کارها می‌توانند برای تعامل بیشتر با مشتریان و یافتن مشتریان هدف انجام دهند، شخصی سازی متن پیامک است. پیامک‌های شخصی سازی شده صرفا بر اساس اطلاعات خاص مشترکین مثل سن، جنسیت یا مواردی مانند این دسته بندی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان پیشنهادات و اطلاعات ارزشمندتری را برای مشتریان ارسال کرد.

 بسیاری از سامانه‌های پیامکی می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا پیام.های شخصی سازی شده برای مشتریان بفرستند. زمانی که مشتریان پیامک شخصی سازی شده دریافت می‌کنند، احساس بهتری نسبت به کسب و کار شما خواهند داشت. زیرا در این حالت، مشترکین احساس خاص بودن دارند. در ادامه به طور کامل درباره شخصی سازی متن پیامک صحبت می‌کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

شخصی سازی متن پیامک چیست؟

اینفوگرافی شخصی سازی متن پیامک تبلیغاتی

قبل از اینکه با اهمیت شخصی سازی متن پیامک آشنا شوید، بهتر است اطلاعاتی درباره مفهوم آن داشته باشید. شخصی سازی متن پیامک به این معنا است که کسب و کار هر پیامک را متناسب با شرایط مشتریان و ویژگی‌های آن‌ها ارسال کند. در این حالت مشتری احساس خواهد کرد که پیامک موردنظر صرفاً برای او ارسال شده است و شخص دیگری پیام را دریافت نمی‌کند. برای شخصی سازی متن پیامک کافی است که مشتریان خود را بر اساس ویژگی‌های مختلف دسته بندی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید افرادی که در سنین مختلف قرار دارند را در دسته‌های جداگانه قرار دهید یا این دسته بندی را بر اساس جنسیت انجام دهید.

 این روش معمولاً بازدهی بیشتری نسبت به ارسال پیامک معمولی دارد. شما می‌توانید یک پیام یکسان را آماده کرده و به صورت انبوه برای هزاران نفر ارسال کنید. ولی ممکن است بسیاری از گیرندگان پیام علاقه‌ای به مطالعه آن نداشته باشند. چرا که مخاطب اصلی پیامک شما نیستند. اگرچه ارسال پیامک شخصی سازی شده به زمان بیشتری نیاز دارد، اما می‌تواند بازدهی بالاتری نسبت به ارسال پیامک انبوه داشته باشد. شخصی سازی متن پیامک قصد دارد به گیرندگان پیام نشان دهد که آن‌ها برای کسب و کار دارای اهمیت هستند. در چنین موقعیتی، مشتریان تلاش می‌کنند تا تعامل بهتری با شما داشته باشند.

 چرا که شما نیز به آن‌ها اهمیت می‌دهید. شاید برای شما سوال ایجاد شود که چگونه باید مشتریان را بر اساس ویژگی‌های مختلف دسته بندی کرد. زمانی که یک کسب و کار لیست مشتریان را از شرکت‌های مخابراتی دریافت می‌کند، می‌تواند به اطلاعات مشتریان نیز دسترسی داشته باشد. زیرا همه کاربران هنگام خرید سیم کارت باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنند. به این ترتیب، شخصی سازی متن پیامک بر اساس ویژگی‌ها و شرایط مشتریان کار بسیار ساده‌ای خواهد بود.

دلایل شخصی سازی متن پیامک تبلیغاتی

حالا که به طور کامل با شخصی سازی متن پیامک تبلیغاتی آشنا شدید، بهتر است در مورد دلایل اهمیت شخصی سازی پیامک اطلاعاتی داشته باشید که در ادامه برای شما بیان خواهد شد: 

  • بازدهی بیشتر 

یکی از مهم‌ترین مزایای شخصی سازی متن پیامک تبلیغاتی، بازدهی بیشتر این روش برای کسب و کارها است. همانطور که می‌دانید، پنل پیامکی می‌تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای بازاریابی پیامکی مورد استفاده قرار بگیرد. اما استفاده از پنل پیامکی نیز نیاز به استراتژی‌های خاصی دارد. اگر شما یک پیام معمولی را آماده کرده و برای چندین هزار نفر ارسال کنید، ممکن است بسیاری از آن‌ها به پیام شما پاسخ ندهند یا روی لینک مورد نظر کلیک نکنند.

 بنابراین، بازاریابی پیامکی نیز ممکن است در برخی از مواقع نتیجه‌بخش نباشد. به همین دلیل، باید از استراتژی‌های خاصی برای جذب بیشتر مشتریان استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها، شخصی سازی متن پیامک است. به جای این که یک پیامک ساده و معمولی برای کاربران بفرستید، با شخصی سازی پیامک تاثیر گذاری آن را افزایش دهید. 

تحقیقات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که شخصی سازی متن پیامک بازدهی نزدیک به ۹۸ درصد دارد که برای کسب و کارها بسیار عالی است. زمانی که مشتریان یک پیامک تبلیغاتی متناسب با خصوصیات و علایق خود دریافت می‌کنند، به سرعت آن را باز کرده یا حتی شاید برای خرید محصول و خدمات نیز اقدام کنند. 

  • اعتماد سازی 

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کسب و کارها به شخصی سازی متن پیامک احتیاج داشته باشند، اعتماد سازی در بین مشتریان است. کاربران در زمان دریافت پیام‌های ساده و معمولی احساس می‌کنند با یک ربات یا رایانه طرف هستند. اما زمانی که پیام‌های شخصی سازی شده برای مشتریان ارسال می‌شوند، آن‌ها مطمئن خواهند شد که با ربات و سیستم‌های غیر انسانی طرف نیستند. همین موضوع باعث می‌شود تا مشتریان احساس بهتری داشته باشند و راحت‌تر به کسب و کار شما اعتماد کنند.

 علاوه بر این، شخصی سازی متن پیامک باعث بروز برخی عواطف انسانی مثل صداقت می‌شود. زمانی که مشتریان صداقت یک کسب و کار را هنگام فروش محصولات و خدمات درک کنند، به سرعت به مشتریان بالقوه یا مشتریان وفادار تبدیل خواهد شد. البته توجه داشته باشید که شخصی سازی متن پیامک نیز ممکن است در برخی از موارد نتیجه‌بخش نباشد.

 ممکن است برخی از مشتریان بعد از دریافت پیامک شخصی‌سازی‌شده احساس خوبی نسبت به کسب و کار شما پیدا کنند، ولی شرایط و بودجه کافی برای خرید محصول و خدمات نداشته باشند. بنابراین بهتر است از شخصی سازی متن پیامک انتظار بازدهی ۱۰۰ درصد نداشته باشید.

  • افزایش ارزش کسب و کار 

از مهم‌ترین مزایای شخصی سازی متن پیامک، افزایش ارزش کسب و کار است. در پیام‌های شخصی سازی شده، مهم‌ترین اطلاعات برای مشتریان ارسال می‌شود. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشنده کیف و کفش زنانه هستید و محصولات خود را بر اساس جنسیت و سنین مختلف دسته بندی کرده‌اید. در این حالت، می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را برای کاربران بین ۱۰ تا ۲۰ سال و ۲۰ تا ۴۰ سال ارسال کنید.

 زیرا کیف و کفش زنانه معمولاً با کیف و کفش دخترانه متفاوت است. بهترین راه حل این است که لینک مربوط به محصولات مرتبط با ویژگی‌های مخاطب را در پیامک شخصی‌سازی‌شده قید کنید. به این ترتیب، زمانی که دختران بین ۱۰ تا ۲۰ سال روی لینک مورد نظر می‌کنند، صرفاً کفش و کیف دخترانه را مشاهده خواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود تا مشتریان مرتبط‌ترین اطلاعات را دریافت کنند و ارزش کسب و کار در ذهن آن‌ها افزایش پیدا کند. 

  • ارتباط بهتر با مشتریان 

یکی دیگر از مزایای شخصی سازی متن پیامک این است که به ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان کمک می‌کند. پیامک‌های شخصی سازی شده بهتر می‌توانند باعث جلب توجه مشتریان شوند. در نتیجه کاربران بلافاصله بعد از دریافت پیامک آن را مطالعه خواهند کرد و احتمال اینکه به پیام تبلیغاتی مورد نظر پاسخ بدهند بسیار زیاد است. همین موضوع می‌تواند آغازی برای ایجاد ارتباط بین کسب و کارها و مشتریان باشد. 

بعد از مدتی مشتریان می‌توانند به خریداران بالقوه کسب و کار تبدیل شوند. برخی از کسب و کارها تصور می‌کنند برای شخصی سازی پیامک صرفاً باید نام گیرندگان را قید کنند. در حالی که روش.های بسیار زیادی برای شخصی سازی متن پیامک وجود دارد. بهتر است از تمامی اطلاعات و منابع موجود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید خصوصیات و علایق مشتریان را هنگام نوشتن پیامک شخصی سازی شده در نظر بگیرید. 

همچنین بهتر است روش‌های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید. مثلاً فرم‌های نظرسنجی یا برگزاری مسابقات و کمپین‌ها، بهترین روش برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر درباره مشتریان هستند. زمانی که شما هنگام ارتباط با مشتری علایق و خواسته‌های او را در نظر بگیرید، همیشه در ذهن مخاطبین باقی خواهید ماند.

شخصی سازی متن پیامک

مقایسه متن تبلیغاتی شخصی سازی شده و معمولی

برای اینکه بهتر متوجه تفاوت بین پیامک شخصی زیادی شده و پیامک معمولی شوید، بهتر است در ادامه به مقایسه متن تبلیغاتی شخصی سازی شده و معمولی توجه داشته باشید: 

۱.ارسال پیام انبوه برای مشتریان به زحمت کمتری نیاز دارد. مدت زمان ارسال یک پیام ساده و یکسان برای صدها یا هزاران نفر از مخاطبین، بسیار کمتر از مدت زمان ارسال پیام‌های شخصی سازی شده برای مشتریان بالقوه است. به همین دلیل است که برخی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند از همین روش برای انجام بازاریابی پیامکی استفاده کنند.

 زیرا آماده‌سازی متن تبلیغاتی شخصی سازی شده به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد البته امروزه برخی از مشاغل روش‌های جدیدی برای ارسال پیامک شخصی سازی شده ابداع کرده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان یک پیام مشخص آماده کرد و جای نام و نام خانوادگی مشتری را خالی گذاشت. به این ترتیب، در هر پیامک کافی است نام و نام خانوادگی مشتری وارد شود. این یک پیامک شخصی‌سازی‌شده بسیار ساده است که می‌تواند تا حدودی بر مشتریان تاثیر گذار باشد.

۲.کسب و کارهایی که از پیامک معمولی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌کنند، نباید انتظار بازدهی چندانی داشته باشند. همانطور که گفته شد، بسیاری از گیرندگان پیام مخاطبین اصلی پیامک تبلیغاتی شما نیستند. به عنوان مثال، پیامک مربوط به تخفیف ویژه فروش لباس زمستانی زنانه، ممکن است برای بسیاری از مردان نیز ارسال شود.

 در این میان برخی از مردان ممکن است افراد خانواده خود را از این موضوع مطلع کنند. ولی معمولا مردم تا زمانی که خود مخاطب اصلی پیامک نباشند، به آن اهمیتی نمی‌دهند. بنابراین به جای اینکه با ارسال پیامک تبلیغاتی بیهوده سرمایه اولیه خود را از دست بدهید، می‌توانید با ارسال پیامک شخصی سازی شده و صرف هزینه کمتر بازدهی بالاتری داشته باشید.

۳.تاثیرگذاری شخصی‌سازی متن پیامک نسبت به پیامک معمولی بسیار بیشتر است. گیرندگانی که پیامک شخصی سازی شده دریافت می‌کنند، بیشتر تحت تاثیر متن تبلیغاتی شما قرار می‌گیرند. مشتریان در این حالت احساس می‌کنند کسب و کار برای آن‌ها ارزش و احترام زیادی قائل است. در نتیجه سعی می‌کنند این احترام متقابل را با خرید محصول یا خدمات به شما بازگردانند. 

۴.متن پیامک شخصی سازی شده بیشتر از متن پیامک معمولی مورد جلب توجه مشتریان قرار می‌گیرد. تحقیقات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد اکثر گیرندگان پیام بعد از دریافت پیامک شخصی سازی شده بلافاصله آن را باز می‌کنند. اما مردم بعد از دریافت پیامک تبلیغاتی با متن معمولی، ترجیح می‌دهند آن را در ساعات استراحت یا در زمانی که وقت خالی دارند مطالعه کنند. 

نکات شخصی سازی متن پیامک

اگر می‌خواهید از پیامک شخصی سازی شده برای ارتباط و تعامل بهتر با مشتریان استفاده کنید، بهتر است به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید که در ادامه برای شما بیان خواهد شد: 

۱.برای اینکه نتیجه بهتری از فرایند شخصی سازی متن پیامک دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک فرم اشتراک در وب سایت خود ایجاد کرده و چند فیلد مفید برای کسب اطلاعات بیشتر از مشتریان در نظر بگیرید. 

همچنین فراموش نکنید همراه متن پیامک شخصی‌سازی‌شده، لینک مربوط به وب سایت یا صفحه خود در فضای مجازی را نیز ارسال کنید. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند وارد صفحه مورد نظر شده و با شما تعامل بهتری داشته باشند. طراحی فرم اشتراک در وبسایت، به کسب و کارها کمک می‌کند تا با مشتریان جدید خود را به مشتریان بالقوه تبدیل کنند. زیرا می‌توان بعد از عضویت کاربران، امکانات بیشتری به آن‌ها ارائه داد.

۲.بهترین راه برای ارسال پیامک شخصی‌سازی‌شده، ایجاد کمپین‌های پیامکی است. حتماً قبل از ارسال پیامک نام گیرنده را در ابتدای آن درج کنید. زمانی که گیرندگان پیام نام خود را در ابتدای پیامک مشاهده می‌کنند، کنجکاو خواهند شد تا باقی متن پیامک را نیز مطالعه کنند.

۳.از چند متغیر به صورت هم‌زمان استفاده کنید و خود را به تعداد کمی از دسته بندی‌ها محدود نکنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید پیامک شخصی‌سازی‌شده را بر اساس جنسیت و سن دسته بندی کنید، می‌توانید یک گروه دیگر مثل منطقه جغرافیایی را به این دسته بندی اضافه کرده و بازدهی بالاتری داشته باشید. 

۴.سعی کنید یک متن جذاب و تاثیرگذار برای ارسال پیامک شخصی سازی شده در نظر بگیرید. گاهی اوقات ممکن است درج نام و نام خانوادگی مشتریان تاثیر چندانی روی آن‌ها نداشته باشد، اما متن جذاب و دلپسند همیشه می‌تواند مورد توجه واقع شود.

4 روش شخصی‌سازی پیامک

1.شخصی‌سازی پیامک با توجه به سن، جنسیت و شغل مخاطبین

اسم مشتری را در متن پیامک ذکر کنید یا کالای خود را طبق شغل یا موقعیت اجتماعی طرف مقابل، تبلیغ کنید. به عنوان مثال اگر فروش شما در حوزه الکترونیک است و مخاطبی دارید که در یک دفتر املاک کار می‌کند، می‌توانید مزایای کالا را با توجه به نیاز او تعریف و تبلیغ کنید و حتی کد تخفیف زمان‌دار برای او در نظر بگیرید.

2.شخصی‌سازی پیامک با توجه به هویت و سبک برند، کالا و خدمات

زمانی که پیامکی را با توجه به نوع مشتری، شخصی‌سازی می‌کنید به نوع کلمات و بیان خود نیز در متن پیامک توجه داشته باشید. محتوای پیامک باید با محتوای برند شما همخوانی داشته باشد. قطعا شخصی‌سازی کالاهایی مانند اسباب‌بازی با شخصی‌سازی موبایل و لپ‌تاپ متفاوت است.

3.شخصی‌سازی پیامک با توجه به میزان خرید مشتریان

به عنوان مثال یک مشتری 5 بار از شما خرید کرده است و دیگری 1 بار. طبیعتا پیامک شخصی‌سازی شده مشتری اول، باید دارای پیشنهادات یا تخفیفات بهتری باشد. یعنی یک پیامک خاص برای مخاطب خاص!

4.شخصی‌سازی پیامک با توجه به مشتریان غیرفعال

به عنوان مثال شما می‌توانید با یک پیامک شخصی‌سازی‌شده دارای تخفیف،(با 3 بار خرید از فروشگاه ما، یک تخفیف 50% بگیرید!)مشتریان غیرفعال خود را که تنها یک یا دو بار از شما خرید کرده‌اند، به مشتریان دائمی و وفادار خود تبدیل کنید.

بررسی واکنش مخاطبین

تست کردن شخصی‌سازی پیامک تبلیغاتی بسیار مهم است. ابتدا واکنش دوستان و نزدیکان‌تان را نسبت به این کار، بررسی کنید. می‌توانید با یک پیامک شخصی‌سازی‌شده، از مشتریان خود درباره دریافت پیامک‌ها، نظرسنجی کنید. اگر کسی مایل به دریافت پیامک نباشد، پیامک محترمانه و شخصی‌سازی شده شما در یادش می‌ماند. چنین مخاطبی ممکن است بعدها به مشتری شما تبدیل شود. همیشه آینده‌نگر باشید. اخلاق خوب، مشتری را حفظ می‌کند! اگر هم بازخورد خوبی داشتید، شخصی‌سازی پیامک تبلیغاتی برای مخاطبین و مشتریان خود را ادامه دهید.

شخصی سازی متن پیامک تبلیغاتی و تاثیر آن در فروش

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

سوالات متداول

۱.بهترین نوع پیام شخصی سازی شده برای جلب توجه مشتریان چیست؟

تجربیات نشان می‌دهد پیام شخصی سازی شده مبتنی بر تبریک تولد بیشترین تاثیر را بر مخاطبین داشته است.

۲.مخاطبین پیامک شخصی سازی شده چه افرادی هستند؟

بهتر است پیام شخصی سازی شده برای مشتریان بالقوه فرستاده شود. اما می‌توان آن را برای مشتریان جدید هم فرستاد. 

۳.از چه روش‌هایی می‌توان میزان تعامل در متن پیامک شخصی را افزایش داد؟

ارسال لینک و فرم نظرسنجی یک روش مناسب برای افزایش تعامل و ارتباط بهتر در پیامک شخصی سازی شده است. 

۴.هزینه ارسال پیامک شخصی سازی شده بیشتر است یا پیامک معمولی؟

معمولا تفاوت خاصی بین این دو روش از نظر هزینه وجود ندارد. اما ممکن است پیامک شخصی سازی شده بازدهی بالاتری داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره شخصی سازی متن پیامک صحبت شد. کسب و کارهایی که پنل پیامکی دریافت می‌کنند، می‌توانند از روش‌های مختلفی برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان خود استفاده کنند. به عنوان مثال، ساده‌ترین روش این است که یک پیام یکسان را آماده کرده و برای تعداد انبوهی از مشتریان ارسال کنند. این روش می‌تواند در بسیاری از موارد نتیجه‌بخش باشد. اما برای کسب و کارهایی که به دنبال بازدهی بیشتر هستند، شخصی سازی متن پیامک نتیجه بهتری خواهد داشت. در این روش کافی است مشاغل مخاطبین خود را بر اساس ویژگی‌های مختلف مثل سن، جنسیت یا منطقه جغرافیایی دسته بندی کرده و یک پیام خاص را برای هر دسته ارسال کنند.

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *