کاربرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

 کاربرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

در حال حاضر استفاده از پیامک برای یک کسب و کار آنلاین یک امر ضروری است. این نه تنها به عنوان ابزاری برای ارائه خدمات به مشتریان عمل می‌کند، بلکه یک کانال تبلیغاتی موثر نیز ارائه می‌دهد. برای کسب بهترین سود، پیام‌های خدماتی و تبلیغاتی باید با هم به کار گرفته شوند. به همین دلیل تقریبا تمام این کسب و کارها به استفاده از پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین روی می‌آورند.

شما می‌توانید به کمک پیامک شغل خود را معرفی کرده یا شماره و مبلغ سفارش و آدرس محل تحویل را به مشتریان یادآوری کنید، همچنین در مورد تغییر برنامه کاری و … به آن‌ها اطلاع دهید. شیوه‌هایی که می‌توانید از این ظرفیت برای توسعه کار خود استفاده کنید فراوان است که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

افزایش فروش، تبلیغات پیامکی، خرید پنل

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان سیگنال

پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین چیست؟

بازاریابی پیامکی به طور خلاصه به معنای ارتباط یک برند با مشتریان از طریق پیامک است. بازاریابی پیامکی بخشی از بازاریابی تلفن همراه است و می‌تواند با انواع دیگر بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی ترکیب شود یا می‌تواند یک استراتژی مستقل باشد.

استفاده از سامانه پیامکی برای مشاغل آنلاین همچنین با هزینه نسبتا کم از سایر روش‌ها متمایز می‌شود که امکان استفاده از آن را در همه جا فراهم می‌کند. کسب و کارهای آنلاین کوچک و متوسط ​​از سرویس پیام کوتاه برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد نوآوری‌های مختلف و پیشنهادات نوآورانه در کار شرکت استفاده می‌کنند، همچینی تمام اطلاعات لازم برای ثبت نام یا ثبت سفارش را ارائه می‌دهند و از این طریق به آن‌ها اجازه می‌دهند از همه رویدادهای مرتبط با فعالیت شرکت مطلع شوند.

اینفوگرافیک مزایای پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

مزایای بازاریابی پیامکی برای مشاغل آنلاین

استفاده از پیامک به عنوان یک روش بازاریابی مزایای ویژه‌ای به همراه دارد که مهمترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • صرفه جویی در زمان: در کمترین زمان ممکن می‌توانید اطلاعات لازم را به مصرف کنندگان منتقل کنید.
  • بهره‌وری بالا: نزدیک‌ترین تماس نقطه‌ای با مشتری؛ توجه کنید که تقریبا همه افراد یک شماره موبایل در اختیار دارند و این بازار بزرگی را پیش روی شما قرار می‌دهد.
  • بهبود تصویر فروشگاه اینترنتی در ذهن مخاطب: از لحاظ روانی مخاطب برای شرکتی که تبلیغات پیامکی جدی انجام می‌دهد پرستیژ بیشتری قائل خواهد بود.
  • هزینه کمتر نسبت به تبلیغات تلویزیونی و رادیویی: تبلیغات تلویزیون و رادیویی می‌تواند هزینه هنگفتی برای شما داشته باشد؛ در حالی که با هر توان مالی می‌توان از پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین استفاده کرد.
  • مستقیم بودن و پاسخگویی سریع به مشتریان: هر پیام به طور متوسط در کمتر از ۳ دقیقه باز می‌شود. مخاطب می‌تواند خیلی سریع تصمیم بگیرد که می‌خواهد با شما تماس بگیرد یا خیر.
  • رسیدن به جمعیت بزرگی از مخاطبان در زمان کوتاه: تنظیم متن پیام، ارسال آن و رسیدن به چند میلیون مخاطب فقط چند دقیقه زمان از شما می‌گیرد.
  • افزایش فعالیت کاربران در سایت و اپلیکیشن: به تجربه دیده شده است مشاغلی که از تبلیغات پیامکی استفاده می‌کنند سایت و اپ فعال‌تری نیز خواهند داشت.

باید درک کنید که پیامک‌های بی نام (با شماره تلفن به جای نام تجاری) و همچنین محتوای عجیب و غریب (که معلوم نیست به چه کسی و با چه هدفی خطاب شده است) نمی‌تواند به هیچ شرکتی استحکام دهد. به طور کلی، تمام مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای یک فروشگاه آنلاین تنها در صورت یک استراتژی تبلیغاتی سنجیده و انتخاب “درست” یک پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین قابل توجیه است.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

اینفوگرافیک کاربردهای پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

کاربردهای بازاریابی پیامکی و سامانه پیامکی در مشاغل آنلاین

این روش علاوه بر تبلیغات مرسوم که خدمات و محصولات شما را به مخاطبان معرفی می‌کند می‌تواند در فرایند استفاده مخاطب از سایت شما نیز مفید واقع شود. مهمترین کاربردهایی که این روش برای شما دارد شامل موارد زیر است:

تایید حساب کاربری

از مهمترین کاربردهای پیامک برای مشاغل آنلاین تایید حساب کاربری است. به این معنا که شما در هنگام ثبت نام یک کد را به شماره مشتری ارسال می‌کنید که برای تایید حساب او استفاده می‌شود. این باعث می‌شود که شما یک شماره تلفن واقعی از مخاطب خود در اختیار داشته باشید که راه ارتباط بعدی شما را فراهم می‌کند و از در فعال بودن شماره او مطمئن خواهید شد. همچنین ارائه شماره تلفن خاص مشتری برای ورود باعث می‌شود که اطمینان مخاطب برای محفوظ بودن اطلاعات او از دیگران جلب شود و در صورت فراموشی رمز عبور امکان بازیابی آن فراهم شود.

اعلان‌های رویدادهای آنلاین

طبعا هر شغل آنلاینی دارای رویدادهای جدیدی خواهد بود که لازم است به مخاطبان بالقوه و بالفعل آن اطلاع داده شود. با استفاده از پیامک می‌توانید مخاطبان را از رویدادهای جدید مطلع کرده و آن‌ها را برای بازدید مجدد از سایت یا کانال دعوت نمایید.

بازاریابی و تبلیغات

مهمترین وجهه استفاده از پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین بازاریابی و تبلیغات است. شما همیشه باید خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید و همچنین خود را به مخاطبان قبلی خود یادآوری نمایید.

ارسال کوپن تخفیف و پیشنهاد ویژه

یکی از بهترین روش‌ها برای تشویق مخاطب جهت بازدید از سایت و خرید خدمات و محصولات ارائه کد تخفیف است. اگرچه کد تخفیف را می‌توان به هر مشتری بالقوه‌ای ارائه داد، اما به طور کلی ارائه تخفیف در اولین خرید و همچنین استفاده از آن برای بازگرداندن مشتری‌های قدیمی موثرتر واقع می‌شود.

ارتباط با مشتریان

هر کسب و کار آنلاینی باید یک استراتژی مشخص برای حفظ ارتباط خود با مشتریان داشته باشد. حتی اگر یک سایت خوب طراحی کرده باشید و خدمات باکیفیتی ارائه دهید ممکن است به دلیل عدم پیگیری نتوانید مشتری‌های خود را ثابت نگه دارید. ارتباط با مشتری‌ها می‌تواند شامل داشتن یک بخش پشتیبانی برای انتقادات و پیشنهادات، خدمات پس از فروش یا هر نوع ارتباط دیگری باشد که این احساس را در مشتری ایجاد کند که شما برای احساس او نسبت کار خود احترام قائل هستید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان سیگنال

همین حالا تماس بگیرید (داخلی یک)

اینفوگرافیک موانع و چالش‌های استفاده از پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

موانع و چالش‌های استفاده از پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین

اگر می‌خواهید از این روش برای گسترش کسب و کار خوب بهره ببرید باید بدانید که در این مسیر چالش‌ها نیز وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها چاره اندیشی کنید. مهمترین چالش‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید شامل موارد زیر است:

تبلیغات پیامکی غیرمجاز و هرزنامه‌ها

اولین نکته رعایت قوانین است. هر کشوری برای تبلیغات قوانین خاص خود را دارد. لازم است قبل از ارسال هر پیامکی از بار حقوقی عباراتی که به کار می‌برید مطمئن شوید. همچنین اگر تعداد پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید خیلی زیاد باشد می‌تواند باعث آزار مخاطب شود و شماره شما را به لیست سیاه اضافه نماید.

پاسخگویی به پیامک‌های مشتریان

وقتی حجم پیامکی که ارسال می‌کنید انبوه باشد طبعا ممکن است که پاسخ‌هایی که از جانب مخاطبان دریافت می‌کنید نیز قابل توجه باشد. شرکت‌های مختلف راه‌های مختلفی را برای مواجهه با این مسئله در پیش می‌گیرند. بعضی شرکت‌ها اساسا امکان پاسخ را مسدود می‌کنند و ارتباط با شرکت را به راه‌های دیگری انتقال می‌دهند. دعوت مخاطبان به ارسال اعدادی که شما معرفی کرده‌اید نیز یکی از راه‌هایی است که می‌توانید به شکل ساده‌تری از نظرات مخاطبان آگاه شوید.

عدم توجه به نحوه طراحی پیامک‌ها

ساده و مفید نوشتن متن پیام بسیار ضروری است. پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین جای مناسبی برای توضیح جامع اهداف شما نیست. درست این است که با عبارات ساده‌ای ذهن مخاطب را به آنچه می‌خواهید جذب کنید و سپس یک راه ارتباطی معرفی نمایید. پیچیده نوشتن باعث می‌شود که مخاطب سریعا پیام شما را ببندد.

راهکارهای بهبود عملکرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی در مشاغل آنلاین

همیشه باید به این فکر باشید که چگونه ارتباط خود را با مشتری عمیق‌تر و پایدارتر کنید. بعضی روش‌ها که می‌تواند به شما در بهبود عملکرد بازاریابی پیامکی کمک کند شامل موارد زیر است.

استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای طراحی پیام‌های موثر

شخص سازی پیام‌ها یک روش موثر برای جلب توجه مخاطبان است. سعی کنید برنامه ارسال پیامک را به گونه‌ای طراحی کنید که امکان نام بردن از اعضای سایت یا اپلیکیشن در متن پیامک فراهم کند. توجه به سابقه ثبت سفارشات نیز می‌تواند در بهبود سفارشی سازی پیام‌ها مفید باشد.

توسعه دادن استراتژی تبلیغاتی بهینه برای ارسال پیام‌ها

تجزیه و تحلیل همیشه باید بخشی از کار بازاریابی شما باشد. به اینکه کدام پیام‌ها توانسته است  مخاطبان بیشتری را به صفحه شما بکشاند توجه کنید و تمرکز خود را بر روی آن اهداف قرار دهید. همچنین همیشه تعداد زیادی شماره تلفن وجود دارد که معتبر نیست و پیام‌ها را دریافت نمی‌کنند. با بررسی دائم این موارد می‌توانید از بار هزینه‌های خود بکاهید.

بهره‌گیری از ابزارهای ارتباطی پیشرفته

به این توجه کنید که در دنیای ارتباطی امروز اکتفا به پنل پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین کافی نیست؛ بلکه لازم است که در کنار آن راه‌های ارتباطی دیگر را نیز توسعه دهید. استفاده از صفحات شبکه‌های مجازی، طراحی سایت و اپلیکیشن مناسب، استفاده از رپورتاژ آگهی و… راه‌های موثر و جدیدی هستند که به رشد شما کمک خواهند کرد.

افزایش فروش، تبلیغات پیامکی، خرید پنل

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان سیگنال

نتیجه گیری

امروزه یکی از امیدوارکننده‌ترین روش‌ها برای ارتقای یک کسب‌وکار، بازاریابی پیامکی است. این روش به ویژه برای مشاغل آنلاین که شاید ارتباط حضوری با مشتری نداشته باشند بسیار ضروری است. بازاریابی پیامکی برای این دسته مشاغل می‌تواند هم به عنوان روشی برای معرفی کسب وکار استفاده شود و هم روشی برای انجام آسان‌تر فرایند ثبت سفارش مشتریان باشد.

استفاده از پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین یک روش ارزان قیمت است که در عین حال دامنه مخاطبان بسیار گسترده‌ای دارد. برای دریافت بهترین نتیجه لازم است توجه کنید که متن پیام‌های شما نباید طولانی و خسته کننده باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید سایر مقالات سایت ما را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

۱- چرا پیامک یک ابزار بازاریابی موثر است؟

اول اینکه پیامک نرخ باز شدن بالایی دارد. ثانیا، پیامک برای مشاغل آنلاین به خوبی کار می‌کند، به این معنی که می‌توانید به راحتی با ایجاد پیشنهادهای محدود به مشتریان سراسر کشور دسترسی پیدا کنید. پنل پیامکی به شما امکان می‌دهد در کمتر از چند دقیقه یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید و بازخورد بگیرید.

۲- کدام مخاطب بهتر به بازاریابی پیامکی پاسخ می‌دهد؟

تقریبا ۸۰ درصد جمعیت کشور ما گوشی هوشمند دارند. این به این معنی است که شما می‌توانید محصولات خود را به هر کسی در این مخاطب عظیم بفروشید و نتایج عالی بگیرید. مهمترین چیز این است که رضایت مشتریان را برای ارسال پیامک جلب کنید و فقط پیشنهادات مربوطه را برای آن‌ها ارسال کنید. اگر روش‌های معرفی شده را به خوبی دنبال کنید قطعا مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد.

۳- آیا می‌توان ایمیل مارکتینگ و پیامک را با هم ترکیب کرد؟

بله می‌توانید و این یک روش موثر است. پنل پیامکی برای مشاغل آنلاین به شما امکان می‌دهد ایمیل و پیامک با هم ترکیب کنید. علاوه بر این باید به فعالیت جدی در فضای مجازی نیز دقت کنید. گاهی داشتن یک صفحه کاربردی در فضای مجازی می‌تواند لینک بسیار خوبی با بازاریابی پیامکی ایجاد نماید.

۴- چگونه اثربخشی بازاریابی پیامکی را بسنجیم؟

پس از ارسال پیامک کمپین، محاسبه کنید که درآمد چقدر افزایش یافته است. هزینه ارسال پیامک را از این مبلغ کم کنید. این به شما نتایج تقریبی می‌دهد، این ساده ترین راه برای اندازه گیری اثربخشی کمپین پیامکی شما است. در موارد تخصصی‌تر می‌توانید لینک‌هایی که در پیامک قرار می‌دهید را خاص کنید تا امکان شمارش کلیک کردن روی آن‌ها قابل شمارش باشد.

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *