نمونه متن پیامک تبریک روز پزشک ملی و جهانی

نمونه متن پیامک تبریک روز پزشک ملی و جهانی

تبریک روز پزشک تنها یک قدردانی کوچک برای زحمات گسترده و حیات بخش پزشکان در سراسر جهان است. به ویژه پزشکان پیشرو که در پیشرفت علم پزشکی و درمان بیماری ها بسیار تاثیر گذار هستند.

دلیل انتخاب این روز به نام روز پزشک، تولد دانشمند مشهور ایرانی، ابن سینا است که با خدمات و تالیفات مهمی چون کتاب قانون و شفا، کمک بسیار بزرگی به جامعه جهانی کرده است و از پایه‌گذاران علم پزشکی در جهان به شمار می رود. او در زمینه‌های مختلفی چون فیزیک، ریاضی، شیمی، جغرافی، موسیقی، فلسفه و منطق، شعر و سیاست آثار و خدمات زیادی دارد. تا جایی که از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی تالیفات او پایه علم پزشکی در جهان و به ویژه در اروپای دوره رنسانس بود. ابن سینا با وجود سرآمد بودن در همه علوم زمانه‌اش با این بیت زیبا اعتراف می‌کند که علم و کشفیات او فقط ذره‌ای از یک اقیانوس بزرگ است:

دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت     یک موی ندانست ولی موی شکافت

اندر دل من هزار خورشید بتافت        آخر به کمال ذره‌ای راه نیافت

به راحتی می توان فراموش کرد که پزشکان چقدر مهم، ارزشمند و ضروری هستند. این تا زمانی است که بیمار شوید یا آسیبی نبینید. روز پزشکان، پزشکان سخت کوش را در کانون توجه قرار می دهد و ما را تشویق می کند که به ساعات طولانی کار، شفقت آنها و تلاشی که برای طبابت می کنند توجه کنیم.

در سرتاسر جهان، روز پزشک جشن گرفته می شود، زیرا همه ما کمک هایی را که پزشکان در جامعه و زندگی فردی انجام می دهند، می شناسیم. برخی از کشورها روز پزشک را در تاریخ متفاوتی جشن می گیرند، با این حال همه کشورها اطمینان حاصل می کنند که از کسانی که در بخش مراقبت های بهداشتی هستند قدردانی می شود. ما فکر می کنیم درست است که این افراد جشن گرفته شوند! پس از همه، فقط تصور کنید اگر هیچ دکتری در جهان وجود نداشت، زندگی چگونه بود!

نمی توان انکار کرد که مراقبت های بهداشتی یکی از محوری ترین صنایع در جهان است. مشاغل در این زمینه نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر می شوند. پیشرفت هایی در پزشکی همیشه در حال انجام است و پزشکان اطلاعات و ابزار بیشتری نسبت به قبل در دست دارند. حداقل می‌توان گفت این می‌تواند یک کار طاقت فرسا باشد. آنها باید شرایط مختلف را تشخیص دهند و روزانه طیف وسیعی از افراد را درمان کنند. نتیجه همیشه خوب نیست، و مقابله با آن می تواند دشوار باشد. تصور اینکه پزشکان روزانه از چه چیزی رنج می برند سخت است. به علاوه، آنها همیشه برای ما در دسترس هستند. متأسفانه، بیماری‌ها و آسیب‌ها منتظر زمان مناسبی برای ضربه زدن نیستند. آنها می توانند در هر زمان و در هر روز اتفاق بیفتند، و به همین دلیل است که بسیار مهم است که همیشه پزشکانی داشته باشیم که به آنها اعتماد کنیم، زمانی که احساس می کنیم مثل خودمان معمولی نیستیم.

زندگی نامه ابو علی سینا

ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، مشهور به ابوعلیِ سینا، ابن سینا، پورسینا و شیخ الرئیس (980-1037 میلادی/ 35- 416 ه‍.ش) او پزشک، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، جغرافی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق‌دان، فیلسوف، موسیقی‌دان و دولتمرد ایرانی است و یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران و جهان است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آثار او در زمینه فلسفه و پزشکی. آثار اصلی او دو دایره المعارف جامع علمی و فلسفی به نام های کتاب شفا و دایره المعارف علایی و همچنین القانون فی التاب به عنوان یکی از مشهورترین آثار تاریخ پزشکی است.

ابن سینا در کودکی از نبوغ بسیاری برخوردار بود به وطری که توانست در جوانی از دانشمندان و پزشکان خاص دربار امیر نوح سامانی در بخارا بود.

پس از دوره سامانیان و حمله سپاه سلطان محمود غزنوی، از بخارا به خوارزم رفت و از آن جا به گرگان و دربار آل زیار آمد.

پس از آن پزشک مجدالدوله امیر آل بویه در شهر ری شد.

چند سال بعد وزیر شمس الدوله دیلمی در همدان بود.

پس از مرگ امیر دیلمی، او را زندانی کردند اما از آن جا گریخت و به اصفهان رفت و به خدمت آل کاکویه که حاکم اصفهان بودند در آمد.

نهایتا در همین منصب در سفر به همدان درگذشت.

نام گذاری روز پزشک، روز ملی پزشک

در ایران، اولین روز از شهریور ماه، مصادف با سالروز تولد بوعلی سینا، به پاس خدمات وی به علوم پزشکی، تالیفات و فعالیت های وی در این زمینه و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نامیده می شود. ابوعلی سینا پزشک و فیلسوف معروف در بخارا به دنیا آمد و دفن وی در همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است. وی 450 عنوان کتاب در زمینه های مختلف به رشته تحریر درآورد که یکی از مشهورترین کتاب های او کتاب شفا، دایره المعارف جامع علمی و فلسفی و کتاب قانون، از کتاب های معروف ابن سینا در زمینه علم پزشکی است. از کودکی علاقه خاصی به طبیعت و گیاهان و جانوران داشت و اوقات فراغت خود را در دشت ها و بیابان ها برای جستجو و کسب تجربه می گذراند، از این رو به خواص گیاهان دارویی و دارویی علاقه مند بود. ابن سینا از نظر قوای بدنی مردی قوی بود و به همین دلیل از کار خسته نمی شد، از نظر قوای روحی و فکری نیز بسیار قوی بود به طوری که در سن هجده سالگی توانست تمام دانش زمان خود را بیاموزد.

روز جهانی پزشک

30 مارس در ایالات متحده روز ملی پزشکان است و به تجلیل از پزشکان و قدردانی از خدمات ارزشمند آنها اختصاص دارد، بنابراین در این تاریخ و در سال 1842 دکتر کرافورد لانگ برای اولین بار از داروی بیهوشی “Ether Surgery is used as anesthetic. آن روز دکتر لانگ برای یک بیمار اتر تجویز کرد و سپس او را جراحی کرد. این در حالی است که بیمار پس از به هوش آمدن اعتراف کرد که در حین عمل دردی احساس نکرده است. این در حالی است که در 30 مارس 1958 قطعنامه “تجلیل از روز پزشک” به تصویب مجلس نمایندگان ایالات متحده رسید و در سال 1990 این قانون هم در مجلس نمایندگان و هم در مجلس سنا ارائه شد. از آن زمان 30 مارس در تقویم رسمی این کشور به عنوان روز پزشک اعلام شده است.

پیام تبریک روز پزشک

زاد روز ابو علی سینا فرصتی است برای تجلیل از زحمات و جان فشانی های پزشکان در سراسر ایران عزیزمان. پزشکانی که در روستاهای دور افتاده به مردم خدمت می کنند. پزشکانی که بیشتر وقت خود را در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می گذرانند تا برای درمان یک بیماری صعب العلاج راهی پیدا کنند. پزشکانی که نیمه های شب تا صبح در اتاق های جراحی هستند و نجان جان بیمار را اولویت قرار می دهند…ارسال پیام کوتاه و تبریک روز پزشک می تواند یک قدردانی کوچک برای این عزیزان باشد:

دارو بیماری ها را درمان می کند، اما فقط پزشکان می توانند بیماران را درمان کنند.

کارل یونگ

روز پزشک گرامی باد


بهترین دکتر، کم ترین دارو را می دهد.

بنجامین فرانکلین


هرجا هنر پزشکی دوست داشته شود، عشق به انسانیت نیز وجود دارد.

بقراط

روز پزشک گرامی باد


مردم به خاطر زحمتش به پزشک پول می پردازند؛ به خاطر مهربانی او هنوز مدیون او هستند.

سنکا

روز پزشک گرامی باد


هنر پزشکی شامل سرگرم کردن بیمار است در حالی که طبیعت بیماری را معالجه می کند.

ولتر

روز پزشک گرامی باد


هدف پزشکی پیشگیری از بیماری و افزایش عمر است؛ ایده آل پزشکی رفع نیاز به پزشک است.

ویلیام جی. مایو

روز پزشک گرامی باد


دو چیز را در خود عادت بده: کمک کن، یا حداقل آزاری نرسان.

 بقراط

روز پزشک گرامی باد



انسان عاقل باید در نظر بگیرد که سلامتی بزرگترین نعمت انسان است.

 بقراط


اگر می توانستیم به هر فردی مقدار مناسبی از تغذیه و ورزش بدهیم، نه کم و نه زیاد، مطمئن ترین راه برای سلامتی را پیدا می کردیم.

 بقراط


بگذار غذا داروی تو باشد و دارو غذای تو.

بقراط


اگر احساس تعهد به علم، انسان و انسانیت نبود، بلا شک امروز پیشرفت هایى که شما در پزشکى ملاحظه می ‏کنید، کشف و حاصل نشده بود؛ این را قدر بدانید. این احساس تعهد، خیلى ارزشمند است.‏

مقام معظم رهبری

گرامی داشت روز ملی پزشک


اساساً جامعه پزشکی و طبیب یک موجود محترم بلکه نزدیک به قداست است. یک نوع تقدسی در پزشکی است.

مقام معظم رهبری

گرامی داشت روز ملی پزشک


از جمله شغل های بسیار مقدس شغل پزشکی است. شغلی است که اگر پزشک ها به تکالیف خودشان، تکالیف انسانی خودشان عمل بکنند، این شغل بسیار شریف و یک عبادتی است.

امام خمینی

روز پزشک مبارک باد


این شغل را خدای نخواسته آلوده نکنید به جهات مادی، به جهات دنیایی، که هم کار کرده باشید و هم اجر الهی نبرده باشید. شما کاری بکنید که این شغل شما الهی باشد، برای خدا باشد. منافات ندارد اینکه برای خدا باشد لکن به شما هم مثلًا اجری بدهند. اینها منافات با هم ندارند. شما توجه داشته باشید به اینکه با این بیماران خوش رفتاری کنید. کمک کنید آنها را. دلجویی کنید از آنها. اینها افسرده هستند. باید دلجویی کنید. این شغل شما از آن شغلهای بسیار ارزنده است.

امام خمینی

روز پزشک مبارک باد


گاهی اوقات بهترین کاری که می‌توانیم برای بیمارانمان انجام دهیم این است که به آنها بگوییم بهترین رفتار چیست و سپس درباره چیزی که می‌توانند با آن زندگی کنند مذاکره کنیم.

نانسی دیکی

روز جهانی پزشک گرامی باد


به نظر می رسد که انحراف انسان از حالتی که در ابتدا توسط طبیعت در آن قرار گرفته بود، منبع بسیار خوبی برای بیماری ها برای او ایجاد شده است.

ادوارد جنر

روز جهانی پزشک گرامی باد


زمان آن چیزی است که در آن فرصت وجود دارد، و فرصت آن چیزی است که در آن زمان عالی وجود ندارد.

 بقراط

روز پزشک گرامی باد


دکتر برجسته دائماً بر جنبه بشردوستانه مراقبت های پزشکی تأکید می کرد.

بنجامین کارز

روز پزشک گرامی باد


قرار دادن اراده انسان در برابر بیماری او، عالی ترین هنر پزشکی است.

هنری وارد بیچر

روز پزشک گرامی باد


اگر تعادل را به خود بازگردانید، به شفای جهان کمک زیادی خواهید کرد.

دیپاک چوپرا

روز پزشک مبارک باد

برای سال ‌های متمادی، هم پزشکان و هم بیماران نگرش «بیشتر، بهتر» داشته‌ اند. زمان آن فرا رسیده است که نگرش «دوباره فکر کن» را اتخاذ کنیم و از آزمایش ‌ها، رویه‌ ها و درمان‌ های غیرضروری و بالقوه مضر، اجتناب کنیم.

دکتر وندی لوینسون

روز پزشک گرامی باد


اولین وظیفه پزشک این است که توده ها را به عدم مصرف دارو آموزش دهد.

روز پزشک بر شما مبارک باد


دکتر تمام ضعف های بشر را می بیند. وکیل همه شرارت و الهی‌دان همه حماقت را.

آرتور شوپنهاور

روز پزشک گرامی باد


در شغل ما، شما هرگز در پایان روز به این فکر نمی کنید که کار ارزشمند و مهمی انجام نداده اید.

روز پزشک گرامی باد


کلارا بارتون، پرستار و بنیانگذار صلیب سرخ آمریکا:

ممکن است مجبور شوم با خطر روبرو شوم، اما هرگز از آن نترس، و در حالی که سربازان ما می توانند بایستند و بجنگند، من می توانم بایستم و آنها را تغذیه و پرستاری کنم.

روز پزشک گرامی باد

جمع بندی

ارسال پیام تبریک و مناسبتی صرفا برای ارسال برای دوستان و اقوام و آشنایان نیست. بلکه مشاغل، اصناف و سازمان های دولتی و خصوصی نیز می توانند این روز مهم را به همکاران، کارمندان و مشتریان خود تبریک بگویند.

به عنوان مثال اگر صاحب فروشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هستید می توانید پیامک تبلیغاتی، خدماتی و مناسبتی برای مشاغل مرتبط مانند بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و پزشکان ارسال کنند.

شما می توانید در سامانه پیامکی سیگنال به طور رایگان ثبت نام و 1000 اس ام اس رایگان هدیه بگیرید.

همچنین از امکاناتی مانند ارسال منطقه ای، از روی نقشه، ارسال بر اساس سن و جنسیت و… استفاده کنید.

مقالات مرتبط