کاربرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای رستوران

کاربرد بازاریابی پیامکی و پنل پیامکی برای رستوران

روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد. رستوران‌ها هم می‌توانند از این شیوه برای افزایش مشتریان خود استفاده کنند. می‌توان گفت بهترین نوع بازاریابی در سال‌های اخیر، بازاریابی پیامکی است که بازدهی بسیار بالایی دارد و در عین حال هزینه آن پایین‌تر از اشکال دیگر این کار است. با کمک پنل پیامکی می‌توانید پیام‌ها را مدیریت و گروه‌بندی کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد پنل پیامکی برای رستوران بپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

منظور از بازاریابی پیامکی چیست؟

در بازاریابی پیامکی می‌توان به مشتریان پیامک ارسال کرد و کسب و کار را رونق بخشید. این گونه دیگر نیازی نیست از کمپین‌های تبلیغاتی گران‌قیمت استفاده شود. علت این امر هم اتکای شدید مردم به موبایل است. مردم بسیار از گوشی خود استفاده می‌کنند. در نتیجه وقتی پیامک به آن‌ها ارسال شود، 98 درصد امکان دارد که آن را باز کنند. 

برای مدیریت پیام‌های این نوع بازاریابی از پنل پیامکی استفاده می‌شود. پنل‌های پیامکی نرم‌افزارهای مدیریتی هستند که به شما این امکان را می‌دهند که پیامک‌ها را به صورت گروهی ارسال کنید و نتایج آنان را نیز به راحتی بررسی کنید تا بتوانید بعداً با توجه به نتایج تغییرات لازم را اعمال کنید.

مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران‌ها

بازاریابی پیامکی بدون شک یک انتخاب هوشمندانه است که مزایای فراوانی دارد. در ادامه مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای رستوران‌ها را بررسی می‌کنیم.

افزایش وفاداری مشتریان

با توجه به امکان شخصی‌سازی پیامک‌ها، حس منحصر به فرد بودن به مشتریان منتقل می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا مشتریان احساس ارزشمندی کنند و به برند وفادار بمانند. وقتی مشتریان متوجه خاص بودن و ارزشمند بودن خود شوند، امکان دارد که به دیگران در مورد تجربه خود بگویند. یعنی با این روش بازاریابی دهان به دهان نیز افزایش پیدا می‌کند. 

افزایش دسترسی به مشتریان

میزان دسترسی شما به مشتریان در این روش بسیار بیشتر از روش‌هایی همچون بازاریابی ایمیلی است. علت این امر این است که برای استفاده از ایمیل باید از اینترنت استفاده شود. در حالی که بازاریابی پیامکی این گونه نیست و دسترسی به مشتریان بسیار ساده و راحت‌تر است.

افزایش فروش

می‌توان گفت بهترین مزیت این نوع بازاریابی افزایش فروش است. علت این امر هم این است که شما می‌توانید پیامک‌ها را با توجه به مشتریان خود ارسال کنید. یعنی آنان را گروه‌بندی کنید و پیامک‌ها را با توجه به چنین چیزی ارسال کنید. می‌توان مشتریان را بر اساس شغل، سن، جنسیت و… گروه‌بندی کرد. سپس پیامک‌های مخصوص هر گروه را برای آنها ارسال کرد. 

افزایش فروش رستوران

مقرون به صرفه و اجرای آسان

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این روش مقرون به صرفه است و در برابر هزینه کمی که می‌کنید، نتیجه بسیار عالی خواهید گرفت. دیگر نیازی نیست از تبلیغات کران چاپی، تلویزیونی و… استفاده کنید. با توجه به آمار حدود 85 درصد افراد در عرض یک تا پنج دقیق پیامک را پس از دریافت باز می‌کنند. از هر سه نفر هم یک نفر پیامک را پس از یک دقیقه باز می‌کند. این گونه تبلیغات شما فوراً دیده می‌شود. 

نحوه استفاده از پنل پیامکی برای رستوران‌ها

از بازاریابی و پنل پیامکی به روش‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. موارد مختلف را باید با توجه به نیاز رستوران خود انتخاب و اجرا کنید. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

ارسال پیامک حاوی تخفیف یا پیشنهاد ویژه با زمان محدود

یکی از بهترین کاربردهای ارسال پیامک به مشتریان، ارسال تخفیفات و پیشنهادات ویژه است. می‌توانید این پیامک‌ها را به مشتریان قدیمی و حدید ارسال کنید. این گونه می‌توانید خدمات رستوران خود را تبلیغ کنید. به عنوان مثال:
30 درصد تخفیف ویژه آخرین هفته تابستان
اعتبار: 30 شهریور
رستوران ؟؟؟ پذیرای حضور سبز شماست.

معرفی محصولات و خدمات جدید

اگر آیتم جدیدی به منو اضافه شده است، می‌توانید با استفاده از پیامک آن را به مخاطبان خود معرفی کنید. کافی است بابت روی آیتم‌های جدید تخفیف بگذارید و مشتریان را دعوت به امتحان کردن آن‌ها کنید.

اعلام رویدادها

اگر در رستوران خود جشن خاصی قرار است برگزار کنید، تماشای مسابقه فوتبال تیم‌های پرطرفدار را امکان‌پذیر کنید و… می‌توانید از طریق پیامک به مشتریان و مخاطبان خود اعلام کنید و از آن‌ها دعوت کنید تا در رویداد حضور پیدا کنند. 

تبریک تولد و مناسبات خاص

شیوه دیگر برای این که نشان دهید به یاد مشتریان خود هستید، این است که مناسبات خاص همچون نوروز، تاریخ تولد، روز مادر و… را به آن‌ها تبریک بگویید. حتی می‌توانید پیشنهادات ویژه‌ای را برای این روزها قرار دهید. مثلاً به مشتریانی که تولدشان است، بیست درصد تخفیف بدهید. 

ارسال پیامک آماده‌سازی سفارش

اگر رستوران شما سرویس بیرون بر دارد، می‌توانید به سادگی با کمک پیامک فرایند پذیرش و آماده‌سازی و تحویل سفارش را به مشتریان خود اطلاع دهید. این گونه مشتری که غذا سفارش داده است، می‌داند که سفارش چه زمانی به دستش می‌رسد.

جمع‌آوری نظرسنجی

کاربرد دیگر پنل پیامکی برای رستوران‌ها این است که با کمک آن می‌توانند از مشتریان خود نظرسنجی کنند و از نتایج نظرسنجی برای بهبود کیفیت کار خود بهره ببرند. می‌توانید لینک نظرسنجی را در پیامکی برای آن‌ها ارسال کنید یا از مشتریان بخواهید تجربه خود را با ارسال عدد 1 تا 10 با شما در میان بگذارند. 

لغو عضویت: ارسال عدد 1
یا
لغو: 1
این گونه فرد می‌تواند هر زمان که تمایل به دریافت پیامک نداشت، آن عدد را ارسال کند. 

فیدبک مناسب در رستوران

نکاتی درباره ارسال پیامک به مشتریان

برای ارسال پیامک باید به نکات مهمی توجه کنید تا بازاریابی شما نتیجه عکس ندهد. همیشه پیامک خود را در زمانی مناسب ارسال کنید. بهترین زمان روز را برای ارسال پیامک انتخاب کنید و به هیچ عنوان در اول صبح یا شب پیامک ارسال نکنید.
علاوه بر این، به تعداد پیامک‌های ارسالی توجه کنید. به عنوان مثال هفته‌ای چند بار پیامک ارسال نکنید و حتماً برای ارسال پیامک دلیل مهمی باید داشته باشید. ارسال پیامک‌های زیادی باعث می‌شود تا فرد عضویت در خبرنامه و دریافت پیامک را لغو کند. 

برای ارسال پیامک اجازه کسب کنید. دریافت اجازه ساده است. کافی است در اولین پیامک خود مورد زیر را قرار دهید:

عضویت در خبرنامه ارسال عدد 1 به همین شماره
عضویت در خبرنامه: 1
عضویت در خبرنامه: لینک
در چنین حالتی اگر فرد تمایل به دریافت پیامک‌های شما داشته باشد، گزینه موردنظر را انتخاب می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از افرادی که به رستوران می‌آیند، بخواهید تا منوی دیجیتال را اسکن کنند و در صورت تمایل در بخش ثبت نام در عضویت خبرنامه، اطلاعات خود را وارد کنند. افرادی هم که به صورت آنلاین غذا سفارش می‌دهند، می‌توانند از چنین روشی استفاده کنند. 

همچنین همیشه راهی برای لغو عضویت قرار دهید. می‌توانید در انتهای پیامک خود چنین مواردی را قرار دهید:

نکته مهم دیگر، شخصی‌سازی کردن پیامک‌ها است. منظور از شخصی‌سازی استفاده از نام مشتری، ارسال پیشنهادات با توجه به سفارشات پیشین آن‌ها، ارسال تخفیف‌ها با توجه به تاریخ‌های مهم برای آن‌ها (به عنوان مثال، تخفیف ویژه روز زن برای بانوان) و… است. 

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی کاربردهای پنل پیامکی برای رستوران‌ها پرداختیم و مزایای استفاده از این روش را توضیح دادیم. با این نوع بازاریابی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. مهم‌ترین نکته امکان ردیابی و بررسی نتایج است. با استفاده از پنل‌های پیامکی می‌توان نتایج بازاریابی را بررسی کرد و تغییرات لازم را برای دفعات بعدی اجرا کرد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.  

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *