20 اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

20 اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی و بی‌تفاوتی نسبت به آن‌، به مرور موجب بی‌اعتمادی مشتریان نسبت به کارایی کالا یا خدمات شما می‌شود. این اشتباهات در ظاهر بسیار ساده و کوچک‌اند اما در نتیجه کار تاثیر زیادی می‌گذارند. اگر صاحب کسب و کار هستید و از سامانه پیامکی مانند سیگنال  استفاده می‌کنید، باید نسبت به اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی آگاه باشید زیرا معرفی محصول شما باید بی‌عیب و نقص باشد تا مخاطب ترغیب شود محصول را حضوری یا از سایت و پیج اینستاگرام ببیند و نهایتا آن را بخرد.

20 اشتباه رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

با آگاهی از اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی و رعایت نکات مهم ارسال پیامک، می‌توانید بازدهی تبلیغات پیامکی خود را بالاتر ببرید. اعتماد مخاطبین خود را افزایش دهید و به فروش بیشتر برسید.

1.متن پیامک تبلیغاتی برای تمام مشتریان قابل فهم نیست

از عبارات و کلمات مبهم یا عربی یا لاتین استفاده نکنید. همچنین اگر محصولات شما برای فروش عمومی است، از کلمات و عبارات تخصصی استفاده نکنید.

2.ارائه توضیحات مبهم درباره محصول

یکی از اشتباهات خطرناک پیامکی، درست معرفی نکردن محصول است چون باعث می‌شود مخاطب هم از دیدن محصول شما منصرف شود و هم از دریافت پیامک تبلیغاتی شما. پس محصول یا خدمات خود را واضح و درست معرفی کنید و یک پیامک تبلیغاتی خلاقانه بفرستید.

3.به تاخیر انداختن و پاسخگو نبودن

دنیای امروز به ویژه دنیای تبلیغات بسیار سریع است. وقتی شماره تماس خود را در پیامک قید می‌کنید، پاسخگو باشید. یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی، تاخیر در پاسخگویی به مخاطب است. حتی یک تاخیر خیلی کوچک در پاسخ دادن به مخاطب می‌تواند در دراز مدت به کسب و کار ضربه بزند و فروش شما را کاهش دهد.

4.نادیده گرفتن رقبا

یکی دیگر از اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی، تحلیل نکردن استراتژی رقبای موفق است. باید نسبت به اقدامات رقبای خود که در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، آگاه و هوشیار باشید. البته حواس‌تان باشد که تقلید نکنید و بر اساس ویژگی کالا و خدمات خود، پیامک تبلیغاتی خلاقانه بنویسید.

5.بی هدف بودن

متن پیامک را هدفمند بنویسید. اهداف واقعی و دست یافتنی برای کسب و کارتان تعیین کنید. وقتی که از سامانه ارسال پیامک استفاده می‌کنید، فرآیند موفقیت‌تان را بارها بررسی نموده و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

6.تحقیق نکردن در مورد بازار هدف

یکی دیگر از مهم‌ترین اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی، عدم توجه به بازار هدف، میزان فروش و عدم فروش کالاها و خدمات مشابه و کمک نگرفتن از مشاورین این حوزه است. در مورد بازاری که می‌خواهید در آن تبلیغات داشته باشید ابتدا تحقیق کنید. این تحقیق می‌تواند نشان دهنده موفقیت شما در آینده باشد.

7.بیش از اندازه تخفیف گذاشتن

این مورد هم یکی دیگر از اشتباهات خطرناک پیامکی است. افراط در این کار ارزش محصولات و خدمات شما را پایین می‌آورد و موجب می‌شود مشتری به سمت رقیبی برود که همان محصول را با قیمت بالاتری می‌فروشد.

8.یکی دانستن واکنش مخاطبین با نتایج تبلیغات پیامکی

همیشه این دو مساله با هم رابطه مستقیم ندارند. برای دانستن نتایج تبلیغات پیامکی خود صبور باشید.گاهی ممکن است ابتدای ارسال پیامک تبلیغاتی، با استقبال زیاد مخاطبین مواجه نشویم. اگر نکات کلیدی ارسال پیامک را رعایت کرده باشید، جای نگرانی نیست. برای جامعه هدف خود بطور مداوم پیامک ارسال کنید و منتظر بمانید. جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.

9.تنها بودن

یکی دیگر از اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی تنها کار کردن است. به رقبای موفق خود نگاه کنید. قطعا تیم متخصصی دارند که نتیجه آن سرعت عمل و بازدهی بالا است. تیمی از افراد متخصص برای کارتان در نظر بگیرید. تبلیغ پیامکی آنقدر وظایف گسترده و متنوعی در خود دارد که یک فرد تنها، به سختی از پس همه آن‌ها بر می‌آید.

10.ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان نامناسب

برخی صاحبان مشاغل برای عقب نماندن از رقبای موفق خود، در هر زمانی پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند غافل از این که این کار مخاطب را فراری می‌دهد. قطعا دریافت پیامک‌ تبلیغاتی در نیمه شب یا صبح زود، برای شما هم آزاردهنده است. این کار یکی از بدترین اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی است. خود را جای مخاطب بگذارید!

11.استفاده از محتوای زرد و کلیشه‌ای

کمی خلاق باشید. کتاب‌ها و منابع مربوط به بازاریابی پیامکی را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین و خلاقانه‌ترین متن را با توجه به برند خود بنویسید.

12.لینک نداشتن پیامک

با لینک‌گذاری در پیامک تبلیغاتی خود، بازدید از سایت و پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید تا به فروش بیشتری برسید.

13.تعادل در معرفی محصولات و خدمات

سعی کنید تمام متن پیامک تبلیغاتی، درباره معرفی محصول نباشد. یک پیامک تبلیغاتی خلاقانه هم به معرفی محصولات می‌پردازد و هم به نیاز مشتری اشاره می‌کند تا مخاطب ترغیب شود از شما خرید کند.

14.عدم آموزش کارمندان وکارشناسان بخش بازاریابی و ارسال پیامک

در یک مجموعه فروش، قطعا افراد مختلفی با مشتریان در ارتباط هستند. آموزش درست این افراد برای جذب و ماندگاری مشتری بسیار حائز اهمیت است.

15.عدم مشاوره گرفتن از کارشناسان پنل پیامکی

کارسناسان یک پنل پیامکی معتبر و کارآمد با آگاهی از بازار فروش و راه‌های جذب مشتری، می‌توانند به سرعت عمل شما در رسیدن به فروش بالاتر کمک کنند.

 

 

تیم سیگنال

16.کم بودن تبیلغات پیامکی

یکی از ساده‌ترین اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی ، کم بودن تبلیغ است. گاهی تمام نکات ارسال پیامک تبلیغاتی را رعایت می‌کنیم اما نتیجه مطلوب را نمی‌گیریم زیرا تعداد ارسال پیامک ما بسیار محدود است. مانند تیری در تاریکی. به یاد داشته باشیم در بازار تجارت با یک گل بهار نمی‌شود!

17.عدم احساس کمبود یا خاص بودن محصول

متن پیامک تبلیغاتی خود را طوری بنویسید که مشتری احساس کند این محصول کمیاب است یا تعداد محدودی از آن، در مدت زمان مشخصی موجود است.

18.عدم تعریف مناسب محصول و توجیه قیمت آن

به عنوان یک فروشنده یا کارآفرین باید بدانید چگونه محصولات و خدمات خود را به درستی به مخاطبین خود عرضه کنید. همچنین اگر قیمت کالا یا خدمات شما بالا است اما منطقی، ارزش محصول خود را به درستی بیان کنید.

19.طولانی بودن متن پیامک

در دنیای امروز که سرعت عمل بسیار مهم است، بیشتر مردم حوصله خواندن متن طولانی را ندارند. برای همین کوتاه و در عین حال گویا بودن متن پیامک تبلیغاتی و خدماتی بسیار مهم است.

20.نداشتن کد لغو ارسال پیامک تبلیغاتی

یکی دیگر از اشتباهات رایج تبیلغات پیامکی نداشتن کد لغو پیامک است. شاید در ظاهر به معنای از دست دادن مخاطب باشد اما دقیقا برعکس است. وقتی به مشتری احترام می‌گذارید، نام برند شما در ذهن او می‌ماند و ممکن است بعدا از شما خرید کند یا شما را به دیگران معرفی کند.

جمع بندی

بهترین راه برای موفقیت در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی،آگاهی از اصول کلیدی ارسال پیامک و اشتباهات رایج تبلیغات پیامکی است. نکاتی که شاید در ظاهر ساده و کوچک باشند اما تاثیر زیادی در جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات دارند. پس قبل از این که شروع به ارسال پیامک های تبلیغاتی کنید، ابتدا آگاهی خود را بالا ببرید! همچنین می‌توانید برای سرعت عمل بیشتر، با کارشناسان سامانه پیامکی سیگنال در ارتباط باشید تا شما را برای ارسال هر چه بهتر پیامک تبلیغاتی راهنمایی کنند.32008-025

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *