بررسی ارسال هوشمند و ارسال از دفترچه تلفن

بررسی ارسال هوشمند و ارسال از دفترچه تلفن

 

ارسال هوشمند و ارسال از دفترچه تلفن دو زیر مجموعه از آیکون‌ «ارسال» سامانه ارسال پیامک سیگنال هستند. برای ارسال پیامک تبلیغاتی با توجه به حوزه کسب‌وکار و نیاز خود، می‌توانید از بین انواع ارسال گزینه مناسب را انتخاب کنید. به منظور افزایش سرعت کار و دسترسی به نتیجه بهتر و دقیق‌تر در ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز دارید که با مراحل کار پنل پیامکی سیگنال آشنایی داشته باشیم. در این مقاله به بررسی دو گزینه از اولین آیکون سامانه ارسال پیامک سیگنال و مقایسه آنها برای راحتی کار با سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی کاربران می‌پردازیم. ابتدا توضیح مختصری در مورد هر یک از دو «ارسال از دفترچه تلفن» و «ارسال هوشمند» می‌دهیم و سپس شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

 

ارسال هوشمند

کاربرد ارسال هوشمند زمانی است که بخواهید ارسال پیامک­‌ها را شخصی‌­سازی کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید به یک لیست از مخاطبانتان با آوردن نام هر یک از آنها و اطلاعات دیگر مانند کدملی و… پیام بفرستید. برای این کار شما باید اطلاعات هر کاربر را قبلاً در یک فایل اکسل به طور منظم در ستون‌های مجزا ثبت کرده باشید. با وارد شدن به بخش «ارسال هوشمند» قسمت «نحوه ارسال» را می‌بینید. در این قسمت امکان انتخاب از فایل اکسل به شما داده می‌شود.

به عنوان مثال فرمول زیر را ببینید:

ستون اول فایل اکسل باید شامل شماره تلفن همراه باشد.

باسلام آقا یا خانم (نام فرد، انتخاب ستون دوم از فایل اکسل) به شماره بیمه (انتخاب ستون سوم از فایل اکسل) بیمه شما در تاریخ (انتخاب ستون چهارم از فایل اکسل) به پایان می‌رسد.

این قسمت برای ارسال پیامک­‌هایی مانند: فرستادن مبلغ اعتبار، روز مراجعه، شماره اشتراک و… استفاده می­‌شود.

 

ارسال هوشمند و هدفمند

ارسال از دفترچه تلفن

ارسال این نوع پیامک هدفمند می­‌باشد و جامعه هدف شما براساس شماره­‌هایی که دارید دقیقاً مشخص شده است. برای این نوع ارسال نیاز دارید شماره موبایل مخاطبین را داشته باشید. این شماره‌­ها را باید قبلاً در دفترچه تلفن‌تان ثبت کرده باشید.می‌توانید چند دفترچه تلفن دیجیتال داشته باشید و هر کدام از آنها شامل‌ مخاطبین شما از گروه‌هایی که طبق معیارهای خودتان دسته­‌بندی کرده‌اید، باشد. با وارد شدن به این قسمت گزینه «اضافه کردن» با علامت پلاس در انتهای لیست را می­‌بینیید. اگر روی این گزینه کلیک کنید به شما حق انتخاب یک یا چند دفترچه و یا بخشی از آنها را می‌دهد. شماره‌ها را به این صورت انتخاب ‌کنید، متن مورد نظرتان را وارد کرده گزینه «ارسال پیامک» را بزنید به همین راحتی.

 

شباهت‌ ارسال هوشمند و ارسال از دفترچه تلفن

1- هر دو بخش ارسال از دفترچه تلفن و ارسال هوشمند زیر مجموعه آیکون «ارسال» اولین گزینه از سامانه ارسال پیامک سیگنال هستند.

2- در هر دو بخش ارسال از دفترچه تلفن و ارسال هوشمند شما فقط می‌­توانید به کاربرانی که شماره تلفن همراه آنها را دارید پیامک ارسال کنید.

3- هزینه‌ ارسال پیامک برای هر دو بخش ارسال از دفترچه تلفن و ارسال هوشمند یکسان است.

 

ارسال هوشمند در سامانه پیامکی

تفاوت‌های ارسال هوشمند و ارسال از دفترچه تلفن

1- «ارسال هوشمند» برای ارسال پیامک‌هایی به کار می‌­رود که نیاز به شخصی­‌سازی داشته باشند و اطلاعات کاربرد در متن پیامک قرار بگیرد. اما متن پیام در «ارسال از دفترچه تلفن دیجیتال» برای همه کاربران ثابت است.

2- در «ارسال هوشمند» نیاز به اطلاعات دقیق کاربران داریم اما برای «ارسال از دفترچه تلفن» فقط داشتن شماره تلفن همراه کافیست.

3- برای «ارسال هوشمند» حتماً نیاز به فایل اکسل از پیش تنظیم شده است.

4- «ارسال هوشمند» بیشتر برای آگاه‌سازی کاربران به کار می­رود و غالباً متن آن خبری است. در صورتی که «ارسال از دفترچه تلفن» بیشتر تبلیغاتی است.

 

جمع­‌بندی

آیکون ارسال، دو گزینه ارسال هوشمند و ارسال از دفترچه تلفن را شامل می‌شود که امکان ارسال پیام به جامعه هدف با شماره­‌های مشخص را به شما می‌دهد. هر کدام از این قسمت­‌ها قابلیت­ ویژه‌­ای دارد که متناسب با نیازتان می­‌توانید از آنها استفاده کنید. از مزایای ارسال پیامک هوشمند شخصی‌سازی پیامک‌هاست. در قسمت نظرات برایمان بنویسید شما با توجه به کسب‌وکارتان بیشتر با کدام یک از دو بخش ارسال از دفترچه تلفن و ارسال هوشمند کار کرده‌اید؟

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *