عوامل عدم موفقیت فروش پیامکی

با ظهور شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، هنوز یکی از سوالات رایج صاحبان کسب و کار این است که آیا بازاریابی پیامکی امروزه اهمیت دارد یا خیر؟ جواب؟ قطعاً بله! بازاریابی پیامکی هنوز هم گسترده ترین، مستقیم ترین و موثرترین کانال ارتباطی است البته اگر عوامل عدم موفقیت فروش پیامکی را بشناسید و آن ها را رفع کنید.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

این واقعیت که نرخ تعامل پیامک 6 تا 8 برابر بیشتر از نرخ تعامل بازاریابی ایمیلی است دلیل کافی برای گنجاندن آن در برنامه بازاریابی خود و عدم رد آن است. با این حال، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده و سرراست نیست. چندین خطا وجود دارد که شرکت ‌ها مرتکب می ‌شوند که مانع عملکرد حقیقی فروش پیامکی  شده و متعاقباً هزینه زیادی برای آنها به همراه دارد. بنابراین، اگر تعجب می‌کنید که چرا تلاش‌ های بازاریابی پیامکی شما به ثمر نرسیده است، در این مطلب نگاهی به آنچه ممکن است اشتباه انجام دهید می اندازیم و اینکه چگونه می‌توانید پیشرفت کنید را بررسی خواهیم کرد، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دلایل عدم موفقیت فروش پیامکی

اینفوگرافی دلایل عدم موفقیت در فروش پیامکی

پیامک موثرترین راه برای کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان در نظر گرفته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در علم بازاریابی، میانگین نرخ باز شدن کمپین های پیام متنی 98 درصد است که در مقایسه با نرخ باز شدن 20 درصد برای ایمیل ها نرخی چشمگیر محسوب می شود. 

این در حالی است که نرخ پاسخ 295 درصد بیشتر از نرخ پاسخ به تماس تلفنی است. اما اگر پیامک ها به صورت استاندارد ارسال نشود، چگونه می توان از این مزیت بهره مند شد؟ در ادامه این مطلب، ما دلایل احتمالی عدم موفقیت فروش پیامکی را بررسی می ‌کنیم.

1. اجازه نگرفتن

تصور کنید مجبور شوید برای یک اشتباه بازاریابی هزینه گزافی بپردازید؟ این همان چیزی است که در مورد جیفی لوب، یک شرکت تعمیر و نگهداری خودرو اتفاق افتاد. این شرکت متهم به ارسال پیامک به مشتریان بدون اجازه آنها بود. جیفی لوب با نقض قانون حمایت از مصرف کننده تلفنی (TCPA) به مبلغ 47 میلیون دلار جریمه شد.

این یک اشتباه پرهزینه است. قبل از اینکه این اقدام اشتباه را در کمپین خود بگنجانید، گرفتن مجوز های مشتری ضروری است. شما می توانید صراحتاً با درج کد تایید یا لغو واضح در پیامک خود، از آنها اجازه ارسال پیامک های تبلیغاتی خود را بخواهید. همچنین می‌توانید از کانال ‌های ارتباطی دیگر مانند ایمیل و رسانه‌ های اجتماعی استفاده کنید و افراد را تشویق کنید تا در صورت تمایل به دریافت پیامک از شما، با ارسال یک کد به شماره تعیین‌شده، شرکت کنند.

2. ارسال پیام های دسته جمعی

چه بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی پیامکی باشد، امروزه جایی برای پیام های انبوه و عمومی وجود ندارد. مشتریان می خواهند پیام های ارزشمندی را دریافت کنند که متناسب با نیاز ها و علایق آنها ساخته شده است. شخصی سازی فراتر از خوشامدگویی به مشتریان با نام آنهاست. بیشتر در مورد تقسیم بندی مخاطبان و ارسال پیام های مرتبط به آنها است. می ‌توانید آن‌ها را بر اساس جمعیت‌شناسی، رفتار خرید و مکان تقسیم‌بندی کنید تا پیامک هر مشتری را بر اساس ویژگی های او ارسال کنید. پیامک یک رسانه بسیار شخصی است و همین امر باعث می‌شود که ارتباط شخصی خود را نیز به آن اضافه کنید.

2. هیچ فراخوان یا کال تو اکشن واضحی وجود ندارد

فراخوان برای اقدام یا همان call-to-action یک عنصر جدایی ناپذیر از هر کمپین بازاریابی است. به هر حال، اگر به طور واضح به مشتری نگویید چه چیزی از او انتظار می رود، نمی توانید انتظار داشته باشید که موفقیت فروش پیامکی خود را ببینید!

بنابراین، چه استفاده از تخفیف باشد، چه هدایت آنها به یک صفحه فرود، مطمئن شوید که یک راه برای اقدام واضح اضافه کرده اید و آنها را تشویق کنید تا قدم دلخواه خود را بردارند اما زیاده روی نکنید. یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت فروش پیامکی که بازاریابان مرتکب می شوند اضافه کردن پیام ها و فراخوان های بسیار زیاد است. مشتری را گیج نکنید یک فراخوان برای اقدام وارد کنید و احتمالاً نتایج بهتری خواهید دید.

3. بی توجهی به جلوه های بصری

محتوای بصری به طور فزاینده ای در تمام کانال های بازاریابی استفاده می شود، بنابراین چرا باید پیام های متنی را بدون جلوه های بصری ارائه کنیم ؟ ایده خوبی است که هر چند وقت یکبار، از ارتباط خود با جلوه های بصری غنی مانند تصاویر یا GIF برای جذب مشتریان و ایجاد علاقه حمایت کنید. به این MMS (خدمات پیام رسانی چند رسانه ای) می گویند.

4. سرویس پیام رسانی چند رسانه ای

در حالی که بازاریابی MMS موثرتر است، گزینه پرهزینه تری نیز می باشد. بنابراین، آن را به حساب بیاورید. از آن برای برجسته کردن ارتباطات خود استفاده کنید و آن را برای کسانی که ارسال کنید که علاقه بیشتری به آنچه ارائه می دهید دارند.

5. زمان بندی ضعیف

آیا می خواهید نرخ تعامل مشتریان خود را بالاتر ببرید؟ شما باید در زمان مناسب پیام خود را ارسال کنید. پیامک یک رسانه بسیار حساس به زمان است، بنابراین شما باید زمانی که مشتریان شما قادر به اقدام فوری هستند، پیامک تبلیغاتی خود ارسال کنید.

فرض کنید، شما در حال اجرای یک حراج یک هفته ای به مناسبت روز مادر هستید. ارسال پیامک خیلی نزدیک به روز مادر ایده خوبی نیست زیرا ممکن است مشتریان قبلاً خرید های خود را انجام داده باشند. بنابراین، حداقل یک هفته قبل از شروع تبلیغات خود، آن را ارسال کنید تا به مردم اجازه دهید پیشنهاد شما را در نظر بگیرند. جدا از اینکه آن را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید، باید در مورد زمان روز نیز حساس باشید. ارسال پیام در ساعت ‌های غیر متعارف مانند اواخر شب یا صبح خیلی زود، احتمالاً افراد را ناراحت کرده و باعث لغو اشتراک آنها می ‌شود.

6. عدم ادغام پیامک و ایمیل

استفاده از این دو به همراه هم برای تقویت تلاش های بازاریابی بسیار مفید است. بنابراین، چگونه از این دو در کنار هم استفاده می کنید؟ شما باید از نقاط قوت هر یک از آنها استفاده کنید. فرض کنید، شما میزبان یک رویداد هستید. می‌ توانید یک ایمیل برای معرفی رویداد، ایجاد علاقه و جمع‌آوری پاسخ ‌های مشترکین و مخاطبان ارسال کنید، در حالی که یک پیامک می ‌تواند به عنوان یادآوری، یک روز قبل از رویداد برای آن ها ارسال شود.

نکته کلیدی در دانستن زمان استفاده از هر یک از رسانه ها برای تقویت ارتباط شما نهفته است. در عین حال، اشتباه تکرار کردن ارتباطات در ایمیل و پیامک را مرتکب نشوید، زیرا این فقط اتلاف وقت و پول است. از ایجاد سر و صدا تا ایجاد حس فوریت خیلی فاصله است. پیام‌ک متنی به ایجاد اقدام سریع، افزایش تعامل و افزایش فروش کمک می‌ کنند؛ بنابراین بله، بازاریابی پیامکی مطمئناً یک ابزار قدرتمند است، اما مهم است که از این عوامل عدم موفقیت فروش پیامکی دوری کنید تا اس ام اس مارکتینگ برای برند شما کارساز باشد، کمپین‌ها را بهینه کنید و نتایج بهتری به دست آورید.

7. عدم ارائه یک گزینه لغو آسان

یکی دیگر از مقررات و قوانین پنل های اس ام اس انبوه این است که مشاغل باید راهی برای انصراف مشترکین خود از دریافت پیامک ارائه دهند. برای سازگاری، نباید مشتریان را وادار کنید تا اشتراک خود را لغو کنند. درعوض، یک انصراف تک مرحله‌ای، مانند پاسخ دادن به هر پیامی با کلمه «لغو» ارائه دهید. دستورالعمل ‌های انصراف خود را در اولین پیامی که برای مشترکین ارسال می ‌کنید، واضح و روشن بیان کنید، و همچنین گزینه لغو را در متن پیامک‌ های خود به راحتی در دسترس قرار دهید.

8.  اشتباهات املایی یا دستور زبانی در متن

خطا های املایی یا دستور زبانی اشتباهی است که برای بهترین ما در مکالمات متنی شخصی ‌مان اتفاق می ‌افتد. اما به عنوان یک برند، شرمندگی ناشی از این اشتباهات 100 برابر است. با نگاهی دوباره به کمپین های خود قبل از کلیک دکمه ارسال از اشتباهات املایی یا دستور زبانی متن پیامک خود اجتناب کنید.

9. تیم بازاریابی ضعیف

تیم بازاریابی ندارید؟ تیم بازاریابی شما یک نفر است؟ پاره وقت هستند؟ این احتمالاً یکی از عوامل عدم موفقیت فروش پیامکی شماست. درست مانند زمان، شما به منابعی نیاز دارید که به این تلاش ها اختصاص داده شود. داشتن اس ام اس مارکتینگ تنها زمانی شما را به نتیجه می رساند که کسی برای مدیریت آن داشته باشید.

بله، قیمت بازاریابی پیامکی که یک نفر انجام دهد یا خودتان انجام دهید، خوب به نظر می رسد و با بودجه شما همخوانی دارد، اما اگر فردی مسئول و ماهر نداشته باشید، اتلاف انرژی، زمان و پول تمام چیزی است که نصیب شما می شود. تیم بازاریابی را پیدا کنید که بتوانید به آن ها اعتماد کنید که بودجه شما را از بین نبرند و به احتمال زیاد نتایجی را مشاهده کنید که به آن افتخار می‌کنید. نتایجی که نرخ فروش پیامکی را جابه‌جا می ‌کند و بسیار فراتر از سرمایه گذاری شماست.

10. فقدان خلاقیت

این احتمالاً یکی از مواردی است که بیشتر می بینیم. متأسفانه، بسیاری از بازاریاب ها خلاقیت کافی برای استفاده مؤثر از بازاریابی پیامکی برای رسیدن به اهداف خود را ندارند. ما معمولاً مشاغلی را می ‌بینیم که فکر می‌ کنند این کانال بازاریابی مدرن فقط مخصوص اعلام کوپن ‌ها و تخفیف ها است!  بنابراین تلاش های بازاریابی پیامکی شما باید استراتژیک باشد تا به شما کمک کند به اهداف تجاری و فروش پیامکی دلخواه خود برسید. خلاقیت را چاشنی طراحی متن پیامک و نحوه ارسالتان کنید تا بهترین نتایج را از بازاریابی پیامکی دریافت کنید.

پنل پیامکی سیگنال ارائه دهنده تمامی امکانات ارسال پیامک بدون هزینه فعال سازی. شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت می کنید!

ثبت نام رایگان سامانه پیامک

تمامی امکانات + 100 پیامک رایگان

در آخر

آیا عوامل عدم موفقیت فروش پیامکی  که در مطلب فوق آمده است، تلاش های بازاریابی پیامکی شما را با شکست مواجه کرده است؟ به احتمال زیاد اینطور است، اما، دوست من، هنوز امید وجود دارد. پتانسیل بازاریابی پیامکی بسیار زیاد است، حتی زمانی که یک کسب و کار کوچک دارید. اگر می‌ خواهید اس ام اس مارکتینگ برای کسب‌وکار شما کارساز باشد، باید از این دلایل رایج شکست بازاریابی پیامکی که در این مطلب گفته شد، اجتناب کنید. وقتی این کار را انجام می دهید … موفقیت در انتظار شما خواهد بود. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *